وجود منابع آبی مناسب و دو دهنه آبگرم معدنی و طبیعت بسیار زیبا در منطقه نمونه گردشگری سقزچی نیر چشم انداز خاصی به این روستا بخشیده است.
کد خبر: ۸۸۹۰۲۷۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری سبیج از نیر به نقل ازنیریمیز، این منطقه در قسمت جنوب غرب در فاصله حدود 5 کلیومتری شهر نیر و نزدیک روستای سقزچی با منظری بسیار زیبا و مشرف به شهر نیر و سد یامچی که در نمای شمالی آن کوه زیبای سبلان زیبایی دو چندان به آن بخشیده است قرار دارد.

در این منطقه به غیر طبیعت بسیار زیبا دو دهنه آبگرم معدنی به نامهای ایستی سو و دیب سیز گل قرار گرفته که در حال حاضر به صورت سنتی مورد استفاده قرار می گیرد این آبها از دسته آبهای کلرو سدیک و بی کربناته می باشد و برای درمان درد های عصبی و رماتیسم و بیماریهای پوستی بسیار مفید می باشند.

این منطقه از مناطق نمونه گردشگری شهرستان نیر محسوب می شود که در تاریخ 88/03/09 با درجه ملی مورد تصویب دولت قرار گرفت. در حال حاضر این منطقه برای ایجاد مجتمع های آبدرمانی مدرن و تاسیسات گردشگری و تفریحی و اقامتی به یک شرکت خصوصی واگذار گردیده است تا موجبات شکوفایی منطقه را در آینده نزدیک به خصوص در صنعت توریسم فراهم کند.

منطقه نمونه گردشگری سقزچی در بخش مرکزی شهرستان نیر واقع شده و وجود آبگرم ها و توپوگرافی خاص منطقه، تلفیق دشت و کوه و رودخانه چشم انداز زیبا و مشرف به سبلان و وجود آثار طبیعی(دهانه اژدها) پتانسیل بسیار مناسبی گردشگری فراهم آورده است.

.

ارسال نظرات