امام جمعه اصلاندوز گفت:واردات بی رویه ضمن آسیب زدن به چرخه تولید داخل زمینه معضلاتی همچون بیکاری را فراهم می سازد.
کد خبر: ۸۸۹۰۳۶۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل ازارس تبار، حجت السلام والمسلمین "عظیم اسدزاده" در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز به مساله واردات اشاره کرد و گفت:از جمله دغدغه های رهبر معظم انقلاب که در فرصت های مختلف به ویژه خطاب به مسئولان امر توصیه موکد نسبت به آن فرمودند،مساله واردات و ضرورت سر و سامان دادن به این حوزه است.

وی افزود:واردات بی رویه خصوصا در رابطه با کالاها و اقلام مصرفی که در داخل مشابه آنها و بلکه بهتر و کیفی تر از آنها تولید می شود، ضمن آسیب زدن به چرخه تولید داخل زمینه معضلاتی همچون بیکاری،وابستگی،ایستایی و عدم رونق در حوزه های مختلف اقتصادی را فراهم می سازد.

امام جمعه اصلاندوز گفت:در همین راستا وقتی شنیده می شود که واردات روغن پالم به دو برابر افزایش یافته و یا آب معدنی و رب گوجه فرنگی از برخی کشورها از جمله چین وارد می شود بدیهی است باید انتظار فلج شدن صنعت کشاورزی و برخی صنایع همچون کارخانجات رب را دیر یا زود داشته باشیم.

حجت الاسلام اسدزاده با اشاره به تولید انواع محصولات کشاورزی در منطقه افزود:کشاورزان ما با هزاران مشقت و زحمت برای برداشت محصولات از جمله گوجه فرنگی تلاش می کنند اما نبود کارخانه رب و صنایع تبدیلی آنها را با مشکل بزرگی روبرو ساخته است که مسئولان باید فکری برای محصول این قشر زحمتکش جامعه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب کابینه دوازدهم از سوی رییس جمهور گفت:انتخابات در کشور با حضور گسترده مردم روبرو شد و رییس جمهور خود را چهارسال دیگر انتخاب کردند. حال منتظریم بعد از تحلیف رییس جمهوری،وزرای که می خواهند به وزارتخانه ها وارد شود کسانی باشند که از طرف سهم خواهی،حزب بازی نباشد کسانی باشند برای رفع مشکلات کشور و مردم قدمهای جدی بردارند.

امام جمعه اصلاندوز همچنین گفت:هم از ریاست جمهوری و از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار می رود با عنایت و توجه ویژه نیازها،ضرورتها،انتظارات بحق مادی و معنوی مردم را مصالح و منافع ملی را در نظر بگیرند چرا که فرصت چهارساله خیلی زود می گذرد.

حجت الاسلام اسدزاده افزود:امیدوارم کابینه دوازدهم سرآمد همه دولتهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی باشد و فراتر از قیل و قالهای فرصت سوز جناحی و سیاسی در تکاپوی خدمت خالصانه و بی منت و عامل موثر وحدت و انسجام ملی و پرچمدار ارزشها و آرمان های انقلاب و شهدا و امام راحل و تحت سایه منویات مقام معظم رهبری باشند.

وی با اشاره به تحریمهای جدید آمریکا بر کشور به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سخنان مداخله جویانه و وقیحانه وزرای امورخارجه و دفاع آمریکا مبنی بر براندازی جمهوری اسلامی ایران افزود:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان حافظ ذستاوردهای انقلاب در کنار دیگر موتلفه های قدرت اعم از ارتش و نیروی انتظامی همواره مرکز عزت و اقتدار ایران اسلامی بوده و خواهد بود.

امام جمعه اصلاندوز گفت:اختلاف افکنی و دو قطبی سازی تضعیف نهادهای انقلاب اسلامی به ویژه سپاه پاسداران اصلی ترین هدف شومی است که آمریکا و دشمنان ملت دنبال می کنند.

وی افزود:به گواه تاریخ انقلاب توطئه ها و تهدیدات و تحریمهای آمریکا همواره باعث انسجام و اتحاد بیشتر توده های مردم شریف ایران به ویژه نخبگان و مسئولان نظام بوده است.

خطیب جمعه اصلاندوز با اشاره به فرارسیدن سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در 5 مرداد سال 1358 با بیان اینکه در کشور در حدود 750 شهر نمازجمعه اقامه می شود گفت:نماز جمعه آنقدر مهم است که دشمن از صفوف آن به لرزه می افتد و آنقدر اهمیت دارد که دشمن 5 نفر از ائمه جمعه را زیر محراب عبادت به شهادت رساندند.

وی به فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختران اشاره کرد و گفت:امیدواریم برای زنان جامعه همچون معصومه ها الگو باشند الگوی عفاف و حجاب،الگوی دین مداری،الگوی توحیدی و الگوی علمی و اخلاقی.

حجت الاسلام اسدزاده در خطبه اول به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت:امروز دشمنان به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند و از هر فرصتي براي رسيدن به اهداف شوم خود بهره مي گيرند در اين راستا فريضه امر به معروف و نهي از منكر مي تواند خنثي كننده توطئه هاي دشمنان باشد.

ارسال نظرات