مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انگیزه بخشی و ایجاد امید در مردم مناطق محروم بزرگترین دستاوردی است که جهادی ها از خود برجای می گذارند و این شایسته نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۹۰۴۲۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
علیرضا کیخا، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان مهمترین هدف برگزاری اردوهای جهادی بسیج دانشجویی را سازندگی عنوان و اظهار داشت: در واقع در برگزاری این برنامه ها دو نوع سازندگی وجود دارد و آغاز این سازندگی، ساختن خود است.
وی با اشاره به این مطلب که اولین هدف اردوی جهادی خودسازی است مطرح کرد: امام خمینی (ره) در بخشی از سخنان خود طرح اصلی این برنامه ها را اینگونه آشکار ساختند: « این نهضت ( بسیج سازندگی) یک تحولاتی آورده است که آن تحولات، تحولات روحی و انسانی است که در نظر من بسیار اهمیتش بیشتر است.». انسان تحصیل کرده با حضور در اردوهای بسیج دانشجویی در قالب گروههای جهادی در یک منطقه محروم کشورحضور می‌یابد، ولو دو هفته کار کند و محرومیت ها را از نزدیک ببیند، ببیند که انسان دیگری مثل او، حتی با برتری هوشی نسبت به او، فقط به علت تقدیر الهی ( متولد شدن در منطقه محروم و خانواده ای فقیر) در حال دست و پنجه نرم کردن با فقر بوده و با کمترین امکانات زندگی می کنند، از خود، از اعمال خود شرمنده خواهد شد و انگیزه دوچندانی برای فعالیت و خدمت و کار به مردم پیدا می کند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مهمترین دستاورد اردوی جهادی، جهاد با نفس است. جهاد اکبر این است که انسان از غروری که تحصیلات و جایگاه اجتماعی به او می بخشد و تمام لذت های راحتی فردی چشم بپوشد و خود را وقف خدمت به دیگران کند، این کار علاوه بر اینکه روح و نفس جهادگر را صیقل می دهد، باعث ایجاد انگیزه و امید در مردمی که در این مناطق زندگی می کنند نیز خواهد شد.
کیخا با اشاره به این مطلب که مردمی که مدت هاست با فقر و نبود امکانات اولیه و اساسی زندگی دست و پنجه نرم می کنند، وقتی ببینند عده ای جوان تحصیلکرده با رضایت کامل و بصورت داوطلبانه، بدون هیچ چشم داشتی برای آبادانی روستا و شهرشان تا حد امکان تلاش می کنند، اظهار داشت: انگیزه فعالیت و زندگی در آنان بیشتر می شود، به انقلاب و راهی که به سختی به آن دست یافتند امیدوار خواهند ماند و با وجود تمام نارضایتی ها و کاستی هایی که تحریمها بر کشور وارد کرده است استقامت خواهند کرد.
وی با تاکید بر این مطلب که توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در قالب ارتقای سطح عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی رسالتی است که بر دوش جهادگران می باشد،گفت: جوانان  ضمن آشنایی با مناطق محروم و دیدن کمبودهای فرهنگی، اعتقادی، معیشتی، بهداشتی و ... با تلاش مخلصانه برای پیشرفت و رفع این نواقص می کوشند. در اردوهای جهادی بسیج دانشجویی سال جاری بیش از هزار دانشجوی جهادگر بسیجی خواهر وبرادر در قالب 38 گروه جهادی فعال به نقاط محروم استان اعزام خواهند شد.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان افزود: برگزاری اردوی جهادی همچنین موجب گوشزد کردن و یادآوری کم و کاستی مناطق محروم به مسئولین می شود، عده زیادی از مردم مرفح نیز هستند که یکبار نیز به این مناطق سر نزده اند و اینگونه محرومیت ها برایشان آشنا نیست و با دیدن عده ای جوان تحصیلکرده و با استعداد که بدون هیچ گونه احساس غروری، با علاقه و فروتنی در رفع محرومیت تلاش دارند، تشویق شده و به انجام کارهای عام المنفعه روی می آورند و این مسئله امر به معروفی نیکو است.
کیخا ادامه داد: اردوهای بسیج دانشجویی از اوایل مرداد ماه آغاز و تا 10 مهر ماه نیز ادامه خواهد داشت که عمده فعالیت های جهادگران دانشجوی بسیجی در عرصه های محرومیت زدایی، اشتغال زایی، ترمیم بیش از 12 مدرسه، ساخت 3 باب خانه عالم ،ساخت بیش از 20 خانه محروم و... خواهد بود.
وی در پایان بیان کرد: انگیزه بخشی و ایجاد امید در مردم مناطق محروم بزرگترین دستاوردی است که جهادی ها از خود برجای می گذارند و این شایسته نظام جمهوری اسلامی است.


ارسال نظرات