مدتی است زمزمه های تنش و اختلاف نظر اسحاق جهانگیری با جریان دولت از رسانه های مختلف عمدتا اصلاح طلب به گوش می رسد، تا جایی که اخیرا خبر استعفای جهانگیری از معاون اولی رییس جمهور در رسانه ها مطرح و پس از ساعتی تکذیب گردید.
کد خبر: ۸۸۹۰۴۸۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، ابوالفضل سرگزی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان طی یادداشتی نوشت:
 مدتی است زمزمه های تنش و اختلاف نظر اسحاق جهانگیری با جریان دولت از رسانه های مختلف عمدتا اصلاح طلب به گوش می رسد، تا جایی که اخیرا خبر استعفای جهانگیری از معاون اولی رییس جمهور در رسانه ها مطرح و پس از ساعتی تکذیب گردید.
با اندکی تامل در نحوه انتشار این اخبار که عمدتا در رسانه های دولتی و اصلاحطلب منتشر شده بودند می توان به تناقضات قابل تاملی رسید، مسئله اول اینجاست که آیا امکان دارد اسحاق جهانگیری که نقش قهرمان پوششی را در انتخابات 96 به ایفا کرد و خود را وقف رای آوری حسن روحانی نمود به این سرعت چنین اختلاف نظرهای گسترده ای با دولت پیدا کند؟! و از دریافت مزد زحمات خود بگذرد؟
 وی که حتی با فشار جریاناتی حاضر شد هزینه های حمایت بی چون و چرا از دولت به گذشته حزبی و تشکیلاتی خود را بپذیرد، آیا به یکباره از طرف دولت به عنوان مهره ای که تاریخ مصرف آن دیگر گذشته است کنار گذاشته می شود؟ اتفاقا جریان اصلاحات به دنبال قبول همین مطلب از سوی افکار عمومی است، اما مسئله چیز دیگری است.
 غالبا در انتهای دولت به سبب کم کاری بدنه دولت ها بخشی از مردم از دولت ناامید می شوند اما این شیب ناامیدی بدنه جامعه از دولت با زمین گیر شدن برجام و تصویب هر روزه تحریم های جدید به عنوان پیشانی تبلیغاتی دولت و روز به روز بدتر شدن شرایط اقتصادی کشور همچنین به فراموشی سپرده شدن وعده های دولت در ایام انتخابات از دولت اعتدال بسیار تند شده است و از دید جریان ایده پرداز اصلاحات و بعضی دولتی ها ماندن امثال جهانگیری با این وضعیت چهره وی را دچار خدشه نموده و ظرفیت استفاده از وی را که از اصلی ترین گزینه های نمایندگی اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری 1400 می باشد را خواهد سوزاند، با داشتن این دلایل  رسانه های فرمایشی سعی در القای فضای تنش و استقلال کامل جهانگیری و چهره های شناخته شده جریان اصلاحات از بدنه دولت نموده اند تا در پروژه ای طنزگونه به عنوان یک کاندیدای مستقل و بی گناه در ناکارآمدی دولت اعتدال در مراحل بعدی قابل بهره برداری باشد، مناظرات مجازی عارف_آشنا را نیز می توان در این پازل و در راستای پیاده سازی گذر از گفتمان سوخته دولت بررسی نمود.
 که اگر مسئله جز این بود همچون مرتبه قبل انتشار اختلاف جهانگیری با دولت ، معاون اول رییس جمهور با دستوری دیگر به وزیر اطلاعات دستور برخورد شدید و پیگیری قضایی منتشر کنندگان این خبر را می داد.
 نکته ای که روشن است و با همه تلاش ها نمی توان بر آن سرپوش گذاشت احیای جریان مرده اصلاحات پس از فتنه 88 توسط این دولت و جبران این حیات بخشی توسط کاندیدای پوششی برای روحانی در انتخابات 96 بود، باید پرسید چگونه فکر می کنند می شود با این پروژه های نخ نما شده باعث انحراف افکار عمومی از ناکارآمدی تفکر غیر انقلابی "ما نمی توانیم" که نقطه مشترک جریان اصلاحات و اعتدال در سیاست خارجه و مسائل داخلی کشور شد؟!
ارسال نظرات