دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان مرکزی گفت: در بحث پاکسازی مناطق آلوده در مجموع 18 درصد افزایش پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری سرپنجه‌های موادمخدر را در استان داشتیم.
کد خبر: ۸۸۹۰۴۸۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ نبی‌اله شامحمدی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در چهارمین جلسه این ستاد اقدامات انجام شده در راستای مقابله با مصرف موادمخدر را موثر ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات موثری در این حوزه در سطح استان صورت گرفته و در این مدت گام‌های بلندی در خصوص مبارزه، مقابله و پیشگیری از اعتیاد برداشته شده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه‌های اجرایی در برگزاری کارزار رسانه‌ای "گل" گفت: خوشبختانه برای اولین بار این کارزار رسانه‌ای در بحث مقابله با شیوع مصرف ماده مخدر "گل" انجام شد و در بحث آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها بسیار موثر بود.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در ادامه با اشاره به گزارش عملکرد سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: امسال به دلیل اینکه انتخابات حساسی در در سه ماه‌های نخست سال پیش رو داشتیم و بیشتر توان نیروهای نظامی در این بخش معطوف شده بود متاسفانه کاهش 20 درصدی کشفیات را شاهد بودیم.

شامحمدی به کاهش آمار دستگیرشدگان در رابطه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: در این مدت نیز در این بخش شاهد کاهش 17 درصدی دستگیرشدگان بودیم ولی خوشبختانه با توجه به اطلاع‌رسانی و اقدامات امنیتی و اطلاعاتی خوب صورت گرفته در استان در بحث کشت "گراس" در سه ماهه نخست امسال کاهش 78 درصد کشت را شاهد بودیم.

وی افزود: در بحث پاکسازی مناطق آلوده در مجموع 18 درصد افزایش پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری سرپنجه‌های موادمخدر را در استان داشتیم.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان مرکزی برگزاری دوره‌های آموزشی و اطلاع رسانی را در بخش پیشگیری موثر دانست و تصریح کرد: در حوزه پیشگیری خانواده‌ها نوک پیکان ستاد مبارزه با موادمخدر هستند که در این بخش نیز اقدام به برگزاری دروه‌های اموزشی ویژه خانواده و دانش‌آموزان کردیم.

شامحمدی برگزاری دوره‌های مهارتی در مراکز آموزشی، محیط‌های کار، خوابگاه‌های دانشجویی و ... را از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری و مقابله با موادمخدر مطرح و افزود: پیشگیری مقدم بر درمان است و در این حوزه باتوجه به موادمخدر صنعتی لازم است که خانواده‌ها و عموم جامعه از عواقب سوء این مواد اعتیاد آور مطلع شوند.

وی با اشاره به فعالیت 149 مرکز درمانی و حمایت‌های اجتماعی در سطح استان گفت: متاسفانه به رغم فعالیت این تعداد مرکز باتوجه به شیب تند نرخ شیوع اعتیاد در بین بانوان شاهدیم که در استان تنها 3 مرکز به بانوان تخصیص پیدا کرده و خدمات لازم را در حوزه درمان و آسیب‌های اجتماعی به جامعه هدف خود ارائه می‌کند که تعداد این مراکز جوابگوی جامعه هدف نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات