در سال جاری بیش از دو هزار نفر بسیجی اعم از برادر و خواهر در قالب اردوهای جهادی دانش‌آموزی برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم اعزام می‌شوند
کد خبر: ۸۸۹۰۶۰۰
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مسئول بسیج سازندگی یزد گفت: در سال جاری بیش از دو هزار نفر بسیجی اعم از برادر و خواهر در قالب اردوهای جهادی یک روزه، سه روزه، هفت روزه و 10 روزه دانش‌آموزی برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم اعزام می‌شوند و بسیج سازندگی در این اردوها وظیفه پشتیبانی و حمایت از گروه‌های جهادی را بر عهده دارد.

جواد دهقانی گفت: دانش‌آموزانی که طی سال‌های متوالی در قالب اردوهای جهادی اعزام می‌شوند در دهستان توابع روستا‌های محمدآباد، فهرج، روستای اکرم آباد، اکرمیه، منطقه طرح کرامت حسن آباد مشیر یزد فعالیت دارند و به رفع مشکلات این مناطق در زمینه‌های مختلف می‌پردازند.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی ناحیه ثارالله یزد آمادگی ارائه تسهیلات، وام اقتصاد مقاومتی و مشاوره به جوانان را در مناطق مورد پوشش دارد، افزود: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه ما تحقق شعار سال است از این جهت بحث معیشت، اشتغال وآموزش عرصه‌های اقتصاد مقاومتی به روستاییان مورد توجه قرار گرفته است تا بيكاري جوانان و مشكلات اقتصادي موجود در روستاها با توجه به کم آبی شدید مرتفع گردد.

دهقانی با اشاره به ارائه خدمات سلامت و بهداشت در اردوهای جهادی افزود: در این بخش، آموزش بهداشت فردی و محیطی، زنان و زایمان، بهداشت دهان و دندان، ایستگاه سلامت در طرح پایش سلامت، تست قند خون و فشار خون اهالی روستا و تست آب شرب مناطق مختلف روستا انجام می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی مناطق روستایی و محروم گفت: با توجه به حضور اتباع بیگانه و توریست‌ها در این مناطق، برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و نفوذ فرهنگ غرب و اعتیاد به مواد مخدر در منطقه روستایی، در نظر داریم امسال از یک تیم با حضور روحانی و متخصص در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی استفاده کنیم تا آموزش‌هایی را در زمینه‌های مختلف همچون احکام، مشاوره زنان و خانواده و کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد به مردم ارائه کنند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه ثارالله یزد با اشاره به برنامه‌های اردوهای جهادی در حوزه فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی و خود اشتغالی گفت: در این زمینه به بحث آموزش و برپایی کلاس‌هایی با موضوع اشتغال برای خانم‌ها، پرورش طیور و ماکیان، آموزش ساخت دستگاه جوجه‌کشی، بحث غنی‌سازی خوراک دام و طیور، آموزش و پرورش گیاهان دارویی، گلخانه، آموزش خشک کردن گیاهان دارویی و ... پرداخته می‌شود.

ارسال نظرات