خبرهای داغ:
نماینده بسیج دانشجویی استان:

دلایلی که باعث نقض جسم و روح برجام شد

حاجی میرسعیدی گفت: واضح است که فعالیت هسته ای، موشک بالستیک، دموکراسی و حقوق بشر تنها بهانه هایی برای تحریم است و در واقع امریکایی ها با تفکر انقلابی ما مشکل دارند، با روحیه استکبارستیزی ما و با حق گرا بودن ما مشکل دارند ولی باید بدانند که ملت ایران در برابر این فشارها و تهدید ها و تحریم ها تسلیم نخواهد شد.
کد خبر: ۸۸۹۰۶۱۵
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۷
 به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ نماینده بسیج دانشجویی استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه حبیب آباد به مناسبت فرا رسیدن دو سالگی برجام گفت: مساله ای که امروز لازم است مردم ایران به آن توجه داشته باشند، مسئله تحریم های جدید آمریکا علیه ایران است، همانطور که ملت هوشیار ایران نیز فهمده اند، سیاست اعمال فشار و تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران پایانی ندارد و هر روز نیز از سوی سیاستمداران آمریکایی اقدامات جدیدی در این زمینه انجام می شود.

سید ساعی حاجی میرسعیدی افزود: اخیرا هم شاهد بودیم آمریکا ۱۸ فرد و نهاد مرتبط با برنامه موشکی ایران را تحریم کرد که همه این ها در شرایظی است که ما در دومین سالگرد امضای برجام هستیم؛ همان برجامی که طبق گفته مسئولان قرار بود به واسطه آن، همه تحریم ها تعلیق نه بلکه لغو شود، همان برجامی که قرار بود با امضای آن همه مشکلات کشور از بی آبی و بیکاری گرفته تا گرانی و رکود حل بشود.

وی ادامه داد: اما اکنون با گذشت حدود دو سال از این توافق هیچ تغییر محسوسی به واسطه برجام در شرایط کشور احساس نشده و روز به روز نیز تحریم های بیشتری علیه ایران تصویب و اجرا می شود؛ به طوری که اخیرا وزیر امور خارجه ایران عنوان کرد ترامپ نه فقط روح؛ بلکه جسم برجام را نیز نقض کرده است و حتی خود آقای رئیس جمهور هم طرح ها و اقدامات آمریکایی ها را در تعارض با روح و جسم برجام دانسته و طرف مقابل را عهد شکن و بی ثبات خطاب کرد.

حاجی میرسعیدی عنوان کرد: این در حالی است که همان دو سال پیش رهبر فرزانه مان حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته) و همچنین انقلابیون همیشه در صحنه بارها به دولت تذکر داه بودند که به آمریکای جنایتکار نمی توان اعتماد کرد و اگرچه چالش هزینه دارد ولی سازش با مستکبرین هزینه اش به مراتب بیشتر است، اما آن روز ها دولتمردانی که امروز آمریکا را عهدشکن می خوانند، اذعان داشتند برجام آفتاب تابان است و ما را متهم به ندیدن این آفتاب تابان می کردند!

این دانشجوی بسیجی در ادامه به ذکر چند مورد از دلایلی که باعث نقض روح و جسم برجام شد پرداخت و خاطرنشان کرد: روح و جسم برجام نقض شد چراکه در تعهدات طرفین توازن رعایت نشد و در این توافق امتیازاتی که ایران به طرف مقابل خود داد بیشتر از تعهداتی بود که طرف مقابل در قبال ایران عهده دار شد.

وی گفت: روح و جسم برجام نقض شد چون تضمین معتبر از طرف مقابل اخذ نشد و در واقع تمهیدات لازم به منظور مقابله با نقض عهد طرف مقابل پیش بینی نشد.

این جوان بسیجی اظهار کرد: روح و جسم برجام نقض شد چون در اجرای تعهدات همزمانی رعایت نشد و ما دیدیم که ایران به محض لام الاجرا شدن برجام به تعهدات خود به طور کامل و یکجا عمل کرده و فعالیت هسته ای خود را متوقف کرد در حالی که در آن زمان آمریکا هنوز شروع به اجرای هیچ از تعهداتش نکرده بود؛ به عبارتی وعده های نسیه اخذ و امتیازات نقد داده شد.

وی دلیل دیگر نقض شدن روح و جسم برجام را اعتماد همراه با سهل اندیشی به لبخند آمریکا عنوان کرد و علت چهارم را؛ تعجیل بیهوده و نگاه اشتباه به توافق نام برد و افزود: آن روزها تیم مذاکره کننده دولت عجله داشت که به هر قیمتی که شده توافق حاصل شود و برجام به امضا برسد.

نماینده بسیج دانشجویی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اما با گذشت دو سال بر همگان واضح و اشکار شد که آمریکا نقض عهد کرده و به هیچ وجه قابل اعتماد نیست ولی کشور ایران در این مسیر تاوان سنگینی پرداخت.

حاجی میرسعیدی گفت: واضح است که فعالیت هسته ای، موشک بالستیک، دموکراسی و حقوق بشر تنها بهانه هایی برای تحریم است و در واقع امریکایی ها با تفکر انقلابی ما مشکل دارند، با روحیه استکبارستیزی ما و با حق گرا بودن ما مشکل دارند ولی باید بدانند که ملت ایران در برابر این فشارها و تهدید ها و تحریم ها تسلیم نخواهد شد.

وی در پایان به آیه ای از قرآن کریم اشاره کرد که آمده است: «و من یتول الله و رسوله والذین آمنوا فان حزب الله هم الغالبون»؛ و هر کس خدا و پیغمبرش و کسانی که ایمان اورده اند را ولی خود قرار دهد، پیروز است چرا که حزب خدا همان پیروزمندانند.

ارسال نظرات