همکاری جهاددانشگاهی و سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل در زمینه تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی بومی منطقه و گردشگری گسترش می یابد.
کد خبر: ۸۸۹۰۶۳۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اعلام این خبر در دیدار با مسئول  سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان که در جهاددانشگاهی انجام گرفت افزود: بسيج و جهاددانشگاهي هر دو نهاد انقلابي هستند و تعامل و همکاری مشترک آنها در بخش هاي مختلف، پيشرفت روز افزون استان را به دنبال خواهد داشت.

مهران اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه این دو نهاد می توانند در توسعه بخش گردشگری استان همکاری نمایند خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل زیرساخت های پژوهشی در سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري و جهاددانشگاهی، محورهای مشترکی ایجاد شده است تا بتوانند در زمینه تحقیقات و فناوری برخی خدمات و صنعت باهم همکاری داشته باشند.

وی از تمرکز فعالیت های پژوهشی این واحد در سه حوزه گیاهان دارویی، گردشگری و سلامت باروری خبر داد و گفت: اردبیل پتانسل خوبی در بخش گياهان دارويي دارد كه توجه به اين حوزه مهم، توسعه گردشگري و پيشرفت استان را هم به دنبال خواهد داشت. لذا باید به فراوري گياهان دارويي جهت افزايش ارزش افزوده و نقش ارزشمند اين حوزه در جذب گردشگر توجه اساسي شود.

سرپرست جهاددانشگاهي واحد استان اردبيل، سازمان بسيج علمي، پژوهشی و فناوری را يكي از بخش هاي مهم و تاثيرگذار در جامعه دانست و افزود: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) وابسته به جهاددانشگاهی توانسته است نقش مهمی در ارائه نتایج دقیق و نزدیک به واقعیت را در نظرسنجی ها ارائه نماید که فعالیت این مرکز در واحد اردبیل می تواند از دیگر زمینه های همکاری این واحد با سازمان بسیج باشد.

در این دیدار مسؤول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل جهاددانشگاهی را یکی از نهادهای پیشرو در زمینه تحقیقات و تولید دانش فنی دانست و از آمادگی این سازمان برای همکاری با این نهاد انقلابی در اجرای برنامه های مشترک و طزح های پژوهشی خبر داد.

فاضل احدی مركز هدايت و حمايت از طرح های مرتبط با گياهان دارويي را به عنوان بخش ديگري از فعاليت هاي اين سازمان معرفي كرد و گفت: اطلاعات بیش از 400 نوع گياه دارويي استان توسط این سازمان جمع آوری و در سایت سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل انعکاس یافته است لذا با توجه به این امر و فعالیت مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل، این دو نهاد می توانند تحول بزرگی در زمینه معرفی و فرآوری گیاهان دارویی استان ایجاد نمایند.

خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل: صغرا جوادی
ارسال نظرات