خبرهای داغ:
نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: از آفات بزرگ شوراها ورود به بازی‌های سیاسی و سیاسی کاری است در حالی که وظیفه اصلی شوراها کارهای عمرانی و خدمات‌رسانی است.
کد خبر: ۸۸۹۰۶۵۹
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، ابوالفضل ابوترابی پیش از ظهر امروز در نشست منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان نجف‌آباد، شوراها را رکن چهارم قوا در نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: با توجه وجود قوانین و جایگاه ویژه شوراها در قانون اساسی و ظرفیت این قوانین برای اداره امور کشور که تبلورش شما اعضای شوراها هستید، باید شوراها را به عنوان قوه چهارم از قوای نظام نامید.

وی به برخی از اقدامات انجام شده برای حضور پررنگ‌تر شوراها در صحن مجلس اشاره کرد و افزود: طرح مدیریت جامع شهری و قانون جامع دهیاران در مجلس در حال پیگیری است و برای نتیجه بهتر طرح مدیریت جامع شهری در یک مسابقه به نام چالش در معرض انتقاد و پیشنهاد مردم قرار گرفته است که می‌توان به عنوان قانونی به پهنای ایران از آن نام برد.

ابوترابی درباره طرح مدیریت جامع شهری نیز بیان داشت: در قوانین فعلی و سیستم معیوب اداری شاهد هستیم که برای یک درصد کار عمرانی، 99 درصد کار اداری لازم است در حالی که طبق مطالعه درباره 18 کشور پیشرفته این معضل با ایجاد پارلمان‌های محلی و سپرده شدن تمام اختیارات به شهرداران برطرف شده است که طبق این طرح 23 دستگاه زیر نظر شهرداری قرار می‌گیرند.

وی در ادامه درباره وظایف اصلی شوراها نیز تصریح کرد: دو آفت اساسی شوراها را در این دوره درگیر خواهد کرد، ابتدا با تورم استخدام کارمندها در شهرداری‌ها مواجهیم که 2 برابر حدمجاز شهرداری‌ها استخدام داشته‌اند و با وجود وضعیت اقتصادی کشور، امروز شهرداری‌ها حتی در تأمین حقوق کارمندان خود نیز مانده‌اند و شما اعضای جدید باید از فشار روی شهرداری‌ها برای استخدام‌های جدید بپرهیزید که عدم این اقدام در بلندمدت ظلم فاحش به مردم است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: آفت دیگر شوراها ورود به بازی‌های سیاسی است در حالی که وظیفه اصلی شوراها کارهای عمرانی و خدمات‌رسانی است و در این میان شاه‌بیت وظیفه شما، انتخاب اصلح شهرداران و دهیاران است و باید بدانید شما در شورا وظیفه مشاوره‌ای و نظارتی به عهده دارد.

وی در پایان به برخی از اقدامات انجام‌گرفته در سطح شهرستان به عنوان طرح‌های الگوی کشوری اشاره کرد و گفت: شهرستان نجف‌آباد در دوران کنونی بهترین آرامش را بعد از انقلاب با وجود مسؤولان همدل داراست که در این راستا طرح فاضلاب با مشارکت 60 درصدی مردم به عنوان الگوی کشوری معرفی شده که در این مدت 385کیلومتر از فاضلاب نجف‌آباد اجرایی و حدود 30 میلیارد تومان اعتبار و اوراق قرضه از دولت گرفته شده است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها