خبرهای داغ:
معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار نجف‌آباد گفت: استقبال از سرمایه‌گذاران به‌ خصوص سرمایه‌گذاران بومی نمونه‌ای از عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در منطقه است.
کد خبر: ۸۸۹۰۶۶۰
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف‌آباد، احمدرضا جعفرزاده پیش از ظهر امروز در نشست منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان نجف‌آباد، فصل الخطاب مباحث پارلمان‌های شهری را بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: از معضلات موجود در بحث مدیریت‌های شهری، عدم آگاهی اعضای جدید شوراها از قوانین است که گاهی باعث تداخل کاری و دوگانگی در مدیریت شهری با دیگر دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

وی یکی از مسائل مهم در بحث مدیریت شهری را استقبال و پشتیبانی از حضور سرمایه‌گذاران برشمرد و افزود: استقبال از سرمایه‌گذاران به خصوص سرمایه‌گذاران بومی نمونه‌ای از عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در منطقه است و می‌تواند عامل مؤثری برای حل چالش اصلی کشور، اشتغال از یک سو و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار نجف‌آباد در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر عملکرد خوب شوراها می‌تواند خود باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال شود و اعضای شوراها در اولویت‌بندی پروژه‌ها سعی کنند پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالاتر که سال‌های قبل کلنگ‌زنی شده را در نظر بگیرند که از آن جمله پروژه‌های آموزش‌ و پرورش است که هم‌اکنون در شهرستان 65 مدرسه فرسوده وجود دارد که تکمیل، بازسازی و نوسازی همین مدارس زمان زیادی را در بحث عمرانی می‌برد.

وی درباره نحوه ارتباط اعضای شوراها با یکدیگر در جهت تسهیل و اختصاص بیشتر اعتبارات نیز گفت: با وجودی که شرایط اقتصادی فعلی کشور را باید به عنوان مدیریت بحران نامید، ولی وفاق و همدلی بیشتر اعضای شوراها به خصوص در روستاها می‌تواند باعث جذب اعتبارات بیشتر برای طرح‌های عمرانی شود و اکنون دوره آزمون‌ و خطا برای اعضای شوراها نیست و باید با درایت و همدلی و حضور متخصصین وارد شوید.

علی محمدی‌کیا بخشدار شهرستان نجف‌آباد نیز در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: در بحث قوانین شوراها اگر به تاریخچه مجلس‌های محلی کشورهای مختلف نگاه کنیم، نشان از جدایی پارلمان‌های محلی از سیاست است نه اینکه تفکر سیاسی وجود نداشته باشد بلکه قانون به ما این اجازه را نمی‌دهد که از دیدگاه‌های سیاسی برای اجرای امور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای موفقیت در شورا باید سندهای توسعه‌ای نوشته شود، درباره حوزه فعالیت مطابق با اسناد بالادستی که باعث پیشرفت هر چه بیشتر پروژه‌ها خواهد شد و غیر از مباحث عمرانی، شوراها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز باید وارد عرصه جدی شوند که این امر نیازمند برنامه‌های مدون شورا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها