آخرین شهید گمنام از 21 شهید گمنامی که در استان کرمان تشییع شدند میهمان ارتشیان کرمان شد و گویا خودش آخرین قرار عاشقی خود را دیدار با فرمانده‌اش گذاشته بود.
کد خبر: ۸۸۹۰۶۷۳
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   طی چند روز گذشته استان کرمان در بسیاری از شهرستان‌ها، روستاها و بخش‌ها میزبان کبوتران عاشقی بود که با دلدادگی به ارباب خود سیدالشهداء (ع) سال‌ها پیش به‌مانند مولایشان، غریب و تنها سر بر آستان عشق نهادند و امروز ما لایق دیدارشان می‌شویم.

 خانواده‌های ارتش در شهرک هوانیروز کرمان میزبان که نه‌ میهمان شهید گمنامی شدند که گویی خودش هم بی‌قرار و منتظر بود، آری شهیدی که خودش می‌دانست کجا می‌آید اما دیگران نه...


شهید گمنام در این قرار عاشقی به فرمانده‌اش رسید
فرمانده‌ای که امروز یکی از میزبانان اصلی مراسم بود، امیر نادر علیدوست فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب‌شرق ارتش در کرمان که در زمان آغاز مراسم تشییع و اعلام اینکه این شهید از شهدای عملیات بیت‌المقدس 5 در منطقه عمومی پنجوین هست، خاطرش آمد که او خودش در این منطقه فرمانده بود و به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان این نخستین کرامت شهید گمنام بود.

محمدمهدی ابوالحسنی در حاشیه این مراسم که با حضور پرشور کارکنان ارتش جمهوی اسلامی و خانواده‌های آنها برگزار شد، اظهار داشت: من تاکنون در 80 مکانی که شهید گمنام تشییع و تدفین شدند حضور یافتم و امروز پس از برگزاری مراسم وداع با این شهید و صحبت با همرزم ارتشی متوجه نخستین کرامت شهید شدم.




 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان با بیان اینکه این روزها کرمان 24 شهید را میزبانی کرده است که 21 شهید گمنام و سه شهید شناسایی شده بودند، افزود: امروز میزبان یک شهید گمنام در شهرک هوانیروز هستیم و به‌زودی یک شهید گمنام نیز در محل پایگاه تشییع و به‌خاکسپاری می‌شود.

وی با بیان اینکه شأن خدا همین بس که خداوند می‌فرماید«شهید عند ربهم یرزقون» و 6 مکان را در زمین برگزیده است که یکی از آنها محلی است که شهدا دفن می‌شوند.

روز به‌روز بر آمادگی نیروهای مسلح در کشور افزوده می‌شود

امیر نادر علیدوست فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب‌شرق ارتش در کرمان نیز با اشاره به اینکه شهدا قابل توصیف نیستند، عنوان کرد: آنها همیشه جلوتر از همه بودند و نیروی زمینی ارتش 2 میلیون و 500 هزار سرباز در هشت سال دفاع مقدس آموزش داد و به مناطق عملیاتی اعزام کرد.

وی با بیان اینکه تعدادی از این سربازان شهید، جانباز و آزاده شدند و تعدادی هم شهید گمنام به عملیات بیت‌المقدس 5 در منطقه عمومی پنجوین عراق اشاره کرد و افزود: قرار بود این عملیات در اسفند ماه سال 66 انجام شود که به 21 فروردین سال 67 موکول شد و رزمندگان و سربازان حدود سه ماه آموزش‌های رزمی سنگین را در برف دیدند و بعد از سه روز عملیات مداوم و بر اثر پاتک سنگین دشمن، پیکر مطهر برخی شهدا در منطقه جا ماند و امروز میزبان پیکر یکی از شهدا هستیم.

علیدوست نقش نیروهای مسلح به ویژه بسیج، سپاه، نیروهای مردمی و ارتش را در هشت سال دفاع مقدس بی‌نظیر دانست و عنوان کرد: همه برای دفاع آمده بودند  و مهم این بود که خاک کشور ما از دشمن پس گرفته شود و امروز هم دفاع باقیست و روز به‌روز بر آمادگی نیروهای مسلح در کشور افزوده می‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب‌شرق ارتش در کرمان با بیان اینکه دشمن اصلی نظام جمهوری اسلامی، استکبار جهانی است که باید نابود شود، عنوان کرد: استکبار جهانی باید بداند بلایی که بر سر صدام آمد بر سر آنها هم خواهد آمد.


 

شهید یعنی شایستگی، استقامت و پاسداری

امیر فهیمی‌خامنه فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه آغاز میزبانی ما از شهید گمنام در یک یادواره شهدا زده شد، اظهار داشت: به فاصله سه تا چهار روز کارها انجام و بنا شد یک شهید در شهرک هوانیروز تشییع شود که انجام شد.

وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک در محل پایگاه هوانیروز از شهدای گمنام ارتش تشییع و تدفین می‌شود، عنوان کرد:  شهید یعنی شایستگی، استقامت و پاسداری و باید این سرلوحه تمام جوانان قرار گیرد و یادمانی باشد که بدانند امنیت پایدار ما مرهون جانفشانی، ایستادگی و شهادت است.

فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان خاطرنشان کرد: مراسم سوم و هفتم شهید گمنام و چهلمین روز  هم به‌صورت ویژه و گسترده برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی‌فر رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه هوانیروز کرمان نیز گفت: شهدا الگوی همه جوانان هستند و موجب شدند عزت و اقتدار و شکوه را امروز در جهان داشته باشیم و اگر رزمندگان، جانبازان و شهدا نبودند امروز این عزت و اقتدار را نداشتیم.

وی با بیان اینکه به برکت خون شهدا توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود، عنوان کرد: امروز نیز شهدا الگوی خوبی برای جوانان کشور هستند و این آمادگی به‌طور کامل در نیروهای مسلح ما وجود دارد.





فارس

ارسال نظرات