استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در استان 22 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی داریم، گفت: هر پایان‌نامه‌ای که نگاشته می‌شود باید یکی از مشکلات بخش تولید و صنعت را احصاء و بررسی کند.
کد خبر: ۸۸۹۰۷۰۶
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: برگزاری 31 جلسه شورای گفت‌وگو برای بررسی و ارائه راهکارهای مختلف جهت توسعه اقتصادی استان امیدوارکننده است.

وی افزود: هفته گذشته اقدام ارزشمندی در شهرستان اهر در حمایت از یک واحد معدنی که یک سال بود با مسائل محلی مواجه بود، انجام گرفت که حاصل همفکری دستگاه‌های مختلف اعم از دادگستری، اطلاعات، نیروی انتطامی و ... بود؛ در نهایت تدابیری اتخاذ شد تا حق و حقوق روستائیان و افراد محلی به نحو حداکثری تأمین و موانع سرمایه‌گذاری در منطقه رفع شود.

جبارزاده با بیان اینکه حدود 2 هفته است این معدن فعالیت جدی خود را شروع کرده است، اضافه کرد: در اولین جلسه شورای اداری استان از افراد مؤثر در صحنه تقدیر خواهیم کرد و امیدواریم این روند حمایت عملی از تولید و صنعت ادامه یابد.

این مسؤول در ادامه صحبت‌های خود تشریح کرد: در سال 93 دولت امتیازی به نام منطقه ویژه علم و فناوری را به استان آذربایجان‌شرقی اعطاء کرد و حال نوبت بخش خصوصی است که از این امتیاز و امکان فراهم شده برای استان استفاده کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: محدوده جغرافیایی این منطقه بسیار وسیع بوده و فناوران استان باید از امتیازاتی که قانونگذار برای مناطق ویژه قائل شده نهایت استفاده را ببرند که این توان و ظرفیت در مراکز علمی و صنعتی ما وجود دارد و تکلیف منطقه ویژه شناسایی این توانمندی‌ها و در کنار هم قرار دادن آنها است.

وی ادامه داد: تاکنون سه نمایشگاه فناوری را برگزار کردیم که در نمایشگاه آخر تعداد یک‌هزار و 690 طرح فناورانه نو به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شد؛ یعنی همین تعداد محقق و پژوهشگر دستاوردهای خود را ارائه کرده و در معرض دید و بررسی صنعتگران قرار دادند.

جبارزاده در عین حال خاطرنشان کرد: باید جلسات 15 شبکه فناوری استان مرتب به صورت ماهیانه در محل اتاق بازرگانی تشکیل شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تا سال 92 هیچ شرکت دانش‌بنیانی در استان نداشتیم و حدود 90 شرکت دانش‌بنیان استان بعد از سال 92 در استان راه‌اندازی شدند.

وی گفت: صنعت و تولید استان یارای رقابت نخواهند داشت مگر اینکه خود را مجهز به علم روز کنند و لازمه آن این است که شرکت‌های موجود را تبدیل به دانش‌بنیان کنند که شرط بقاء واحدها دانش‌بنیانی است و اگر دانش‌بنیان نشوند محکوم به شکست هستند.

جبارزاده با بیان اینکه لازمه دانش‌بنیانی طی مراحل سخت است اما غیرممکن نیست، ادامه داد: وظیفه منطقه ویژه علم و فناوری کمک به شرکت‌های موجود استان جهت تبدیل به دانش‌بنیانی است؛ وقتی 90 شرکت توانسته‌اند در عرض 2 سال دانش‌بنیان شوند، سایر شرکت‌های استان هم قطعاً این توانمندی را دارند.

این مسؤول تاکید کرد: میزان امکان اشتغال‌زایی که در شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، در سایر شرکت‌ها نیست و همه شرکت‌ها باید در این جهت حرکت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها