مصطفی برزگر
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد؛
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، از اجرای طرح ملی قرآنی ۱۴۵۱ در سطح ۴۰ کانون فرهنگی و هنری روستایی و شهری این استان خبر داد
کد خبر: ۸۸۹۰۷۵۲
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام "علی چراغی پور"، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: طرح قرآنی 1451 با محوریت سوره‌های ملک و واقعه به همت دفتر قرآن و عترت معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.

وی، بابیان اینکه مدت اجرای این طرح ملی قرآنی سه ماه به‌صورت حضوری از ابتدای ماه مبارک رمضان تا شهریورماه سال جاری است، یادآور شد: در این طرح قرآنی روخوانی، روان‌خوانی، حفظ تفسیر و مفاهیم سوره‌های ملک و واقعه در دستور کار قرارگرفته که هم‌اکنون نیز در سطح استان در حال اجراست.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه بر اساس سهمیه ابلاغی از سوی ستاد عالی سهم استان در این طرح 25 کلاس بوده است، گفت: با توجه به استقبال بی‌نظیر جوانان و نوجوانان و همچنین برنامه‌ریزی صورت گرفته این طرح در سطح 40 کلاس در مناطق روستایی و شهری استان اجرا می‌شود.

چراغی پور، بابیان اینکه در اجرای این طرح از بهترین و مجرب‌ترین مربیان قرآنی در بخش‌های مختلف در استان استفاده‌شده است، ابراز کرد: تشویق و ترغیب عموم علاقه‌مندان برای انس با قرآن کریم، زمینه‌سازی برای دستیابی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه و حضور جوانان و نوجوانان در مساجد از اهداف این طرح است.

وی، با اشاره به اینکه حدود 600 نفر از جوانان و نوجوانان کانون‌های مساجد در این طرح مشارکت کرده‌اند، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان و همچنین در طول اجرای این طرح با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از نحوه اجرای این طرح در مناطق مختلف بازدید شده و در این بازدیدها از فعالان قرآنی تجلیل شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: سال گذشته در طرح ملی 1450 از استان ایلام دو نفر در مسابقه این طرح برگزیده‌شده و در اجرای طرح امسال نیز بعد از اتمام کلاس‌های آموزشی با همکاری شبکه قرآن صداوسیما، مسابقه سراسری برگزار می‌شود.

چراغی پور، در پایان بابیان اینکه در سال جاری سه طرح ملی قرآنی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری استان اجرای می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح ملی ربیع القرآن در ایام ماه مبارک رمضان و طرح ملی قرآنی 1451 و همچنین طرح ملی مدهامتان از طرح‌های قرآنی است که در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری اجرا می‌شود

ارسال نظرات