خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان سرپلذهاب خبر داد:

تولید۶۰ تن ماهی در سدشهدای گمنام سرپل ذهاب

فرماندار شهرستان سرپلذهاب از تولید بیش از ۶۰تن ماهی در مزرعه سدشهدای گمنام شهرستان خبردادوگفت: پرورش ماهی درقفس فرصت مناسبی برای اشتغالزایی در شهرستان است و تاکنون زمینه اشتغال بیش از ۱۵ نفر را بصورت مستقیم فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۸۹۰۷۷۲
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، اکبر سنجابی در حاشیه بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس سد شهدای گمنام سرپل ذهاب اظهار داشت: در سد شهدای گمنام این شهرستان از سال ۹۴ به منظوربهبود بخشیدن به وضعیت زیست محیطی وایجاد محیط های پرورش آبزیان طرح پرورش ماهی در قفس اجرا شده است.

 

وی افزود: در سال گذشته 50 تن انواع ماهی های سردابی،گرمابی و خاویاربه روش پرورش در قفس در سد شهدای گمنام سرپل ذهاب تولید شده است.

 

فرماندارشهرستان سرپل ذهاب عنوان کرد: هم اکنون 10 مزرعه استخرپرورش ماهی در این شهرستان فعال است، و ازاین مجموعه، سالیانه 580 تن انواع ماهی قزل آلا ،کپور وخاویاری در قفس پرورش و تولید می شود وهمچنین 100 تن ماهی به صورت صید و صیادی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در6 قفس پرورش ماهی درسد شهدای گمنام سالانه 60تن ماهی خاویار و ماهی گرمابی برداشت می شود، گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسل های موجود که در آب های سد شهرستان وجود دارد پیش بینی می شود درسال جاری با نصب سه قفس ۲۵ تنی در سد شهدای گمنام تولیدات پرورش ماهی در قفس را به بیش از 200 تن برسانیم.


این مقام مسئول هدف ازاجرای طرح پرورش ماهی در قفس را افزایش تولید و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: در سد شهدای گمنام با اجرای طرح پروروش ماهی زمینه اشتغال 15 نفر بصورت مستقیم فراهم شده است و دردیگر مزارع استخر پرورش ماهی شهرستان 65 نفر مشغول به فعالیت هستند.

 

سنجابی با بیان اینکه پرورش زالو نیز درسطح محیط های پرورش آبزیان درشهرستان در دستور کارمی باشد،گفت: امروزه  تكثير و پرورش ماهيان زينتي بعنوان يك صنعت درآمده و علاوه بر جنبه هاي تفنني بعنوان حرفه اي درآمد زا سبب اشتغال علاقمندان مي گردد و به همین منظوراداره شیلات سرپل ذهاب از کسانی که علاقمند به پرورش ماهی های زینتی و پرورش میگو هستند حمایت و مساعدت لازم به عمل می آورد.

 

ارسال نظرات