خبرهای داغ:
نشست تخصصی واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری قزوین با عنوان «رویکردهای مشترک سبک هندی و جریان شعر متفاوط» در قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۰۷۸۶
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نشست تخصصی واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری قزوین با حضور مجید بالدران، شاعر، پژوهشگر و نویسنده با عنوان «رویکردهای مشترک سبک هندی و جریان شعر متفاوط» عصر شنبه در سالن حافظ قزوین برگزار شد.

در این نشست مجید بالدران در معرفی رویکردهای سبک هندی به معرفی و خوانش اشعاری از دیوان دوجلدی وحید قزوینی درعرصه سبک هندی پرداخت.

وی با معرفی شاخه های سبک هندی و تحولاتی که از نظر جهان بینی، زبان شعری، اسلوب معادله، تشبیهات، گسترش موتیف های جدید، وابسته های عددی، پارادوکس و ایجاد مضامین بی نظیر در این سبک شیوه تخیل با سبک های شعری پیشین به وجود آمده به وجه مشترک آن با جریان متفاوت شعر امروز اشاره کرد و اظهارداشت: پرگویی، افراط در نوع گرایی، پرداختن به حاشیه ها و نداشتن ویرایش سرودها از وجوه مشترک است.

این نویسنده و شاعر قزوینی یادآورشد: پیشتازی و قدرت ادبی وحیدقزوینی از نظرتصویرسازی، خیال پردازی و مضمون آفرینی بالاتر از سالک قزوینی و واعظ قزوینی و دیگر سرایندگان نامدارقزوینی عصرصفویه است.

بالدران تصریح کرد: میرزا طاهر وحید قزوینی دانشور، دولتمرد و سرایندۀ نامور دورۀ صفوی، از جمله نویسندگانی است که آثار زیادی اعم از منثور و منظوم از خود بر جای گذاشته است، از آثار او می‌توان به: دیوان میرزا محمد طاهر وحید، تاریخ جهان‌آرای عباسی (عباس‌نامه)، منشآت، گلزار عباسی، ساقی‌نامه اشاره کرد.

1004/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها