سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در البرز گفت: طرح ثبت‌نام خادم یاران رضوی در استان البرز آغاز و تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۹۰۸۴۳
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، عباس قاضی خانی در نشست خبری پیرامون ترویج فرهنگ رضوی و گرامیداشت دهه کرامت که صبح یک‌شنبه در سالن جلسات سازمان حج و زیارت استان البرز برگزار شد، بابیان اینکه در سال ۹۴ بعد از فوت تولیت اسبق آستان قدس، برابر حکم مقام معظم رهبری به تولیت جدید، در منشور هفت‌گانه مواردی مطرح‌شده است، اظهار کرد: رسیدگی به موقوفات و ابنیه آستان، ترویج فرهنگ غنی رضوی و تسهیل ارتباط مردم با آستان قدس رضوی ازجمله مواردی است که در این منشور موردتوجه قرارگرفته است.

۶۰۰ البرزی در طرح «خادم یاران رضوی» ثبت‌نام کردند

وی با تأکید بر اینکه بحث رسیدگی به ضعفا بیش از گذشته مدنظر قرار داده است، افزود: ایجاد سازمان فرهنگی به‌منظور ترویج فرهنگ رضوی برای محرومیت‌زدایی از دیگر اقدامات حائز اهمیت انجام‌گرفته به شمار می‌آید.

قاضی خانی شناسایی محرومان و جذب مستمندان، شناسایی افراد خیر و نیکوکار، انجام امورات مرتبط با وقف، ترغیب مردم به نذر، استفاده از گروه‌های مردم در قالب کانون‌های خادم یاری برای خدمت‌رسانی به محرومان، اعزام زائران مستضعف به زیارت امام رضا(ع) و ثبت‌نام خادم یاران اهم برنامه‌های دفاتر  در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز فعالیت خود را بهمن سال ۹۵ آغاز کرده است.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در البرز  بیان کرد: طرح ثبت‌نام خادم یاران رضوی در استان البرز آغاز و تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر از استان البرز در این راستا ثبت‌نام کرده‌اند.

قاضی خانی ادامه داد: طی اردیبهشت‌ماه سال جاری به بیش از ۳۱۰ نفر از افراد یادشده آموزش‌های لازم ارائه‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور بیش از ۱۰ هزار نفر به‌عنوان خادم یار ثبت‌نام کرده‌اند که آموزش‌های لازم به این افراد ارائه خواهد شد، گفت: افراد متقاضی خدما می‌توانند در قالب خادم یار رضوی در سایت آستان قدس رضوی ثبت‌نام کنند.

قاضی خانی تصریح کرد: افراد متقاضی برای شرکت در این طرح می‌توانند درزمینهٔ خادم یاران زیارت برای افراد زیارت اولی و محروم، خادم یاران وقف و نذر، خادم یاران فرهنگی و آموزشی، خادم یاران اطعام و حمایت مالی از محرومان، خادمان یاران بهداشت، خادم یاران اردوهای جهادی و خادم یاران کارآفرینی و اشتغال فعالیت هالی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۰ هزار زائر محروم و زائر اولی از استان البرز با کمک خیرین و دیگر دستگاه‌ها به آستان قدس رضوی اعزام شدند، گفت: این امر در سال جاری تاکنون به بیش از هزار زائر در قالب کاروان زائران محروم رسیده است.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در البرز خاطرنشان کرد: ستاد دهه کرامت در استان البرز به‌واسطه ارائه برنامه‌های ویژه خاص این ایام تشکیل‌شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها