خبرهای داغ:
معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:
معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: تسهیل روند پرداخت وام مسکن به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در دستور کار بنیاد است.
کد خبر: ۸۸۹۰۸۵۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمدرضا علی‌اکبری معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در دومین جلسه با کارکنان حوزه مسکن بنیاد استان گفت: رفع مشکلات مسکن خانواده‌های شهدا و ایثارگران یکی از مهمترین برنامه‌های بنیاد است.
وی با بیان اینکه باید 537 ایثارگر برای دریافت وام مسکن به بانک‌ها معرفی شوند، افزود: تاکنون از این آمار، 312 نفر به بانک‌ها معرفی شدند که یکصد و 41 نفر وام را دریافت کردند.
این مسوول با بیان اینکه تسهیل روند پرداخت وام مسکن به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در دستور کار بنیاد است، گفت: کارکنان حوزه‌ی مسکن با جدیت وضعیت پرداخت وام‌ها به متقاضیان را پیگیری کنند تا اگر مشکلی وجود دارد، اقدامات لازم در جهت رفع آنها انجام بدهند.
معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت وام مسکن زیاد هستند، افزود: با توجه به این موضوع، نباید یک سهمیه وام به دلیل عدم پیگیری‌های لازم سوخت شود.
علی‌اکبربیک گفت: برخی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر در دریافت وام مسکن دچار مشکلاتی می‌شوند ولی از آن بی‌اطلاع هستند که در این راستا باید کارکنان آگاهی‌های لازم را به آنها ارایه بدهند.
این مسوول به حافظان گلزارهای شهدا اشاره کرد و گفت: باید مشکلاتی که در گلزارها وجود دارد شناسایی شود تا در جهت رفع آن اقدامات لازم صورت بگیرد.
وی به مناسب‌سازی شخصی ایثارگران اشاره کرد و افزود: در دیدارهایی که کارکنان با خانواده‌های شهدا و ایثارگران دارند افرادی که نیازمند این مناسب‌سازی هستند، اسامی آنها به واحد مربوطه داده شود تا در هنگام جذب اعتبارات توزیع عادلانه داشته باشیم.
معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: کارکنان در پرداخت اعتبارات مناسب‌سازی شخصی، والدین شهدا را در اولویت قرار بدهند زیرا این قشر معظم جامعه به دلیل کهولت سنی بیش از دیگران نیازمند هستند.
وی با اشاره به مناسب‌سازی شهری گفت: در این راستا مقرر بود بنیاد شهرستان‌ها با فرمانداری و بهزیستی جلسه‌هایی را برگزار کنند، کارکنان واحد مربوطه گزارش آن را ارایه بدهند.
در ادامه جلسه، عبدالحسین وحیدی رییس مسکن و گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: کارکنان حوزه‌ی مسکن عملکرد خوبی در شناسایی و معرفی جامعه ایثارگران به بانک‌ها جهت دریافت وام داشتند که از زحمات آنها تقدیر می‌کنیم.
وی افزود: ارایه‌ی برخی سهمیه‌های وام‌ محدودیت زمانی داشت ولی کارکنان بنیاد به نحو مطلوبی توانستند در مدت زمان کوتاهی افراد واجد شرایط را به بانک‌ها معرفی کنند.
رییس مسکن و گلزارهای بنیاد استان قزوین با اشاره به 60 فقره سهمیه جدید گفت: کارکنان بنیاد افراد جدید را برای دریافت وام شناسایی کنند تا آنها به بانک‌ها معرفی شوند.
وحیدی افزود: همچنین کارکنان در بررسی و رفع مشکلات موجود به منظور تسهیل در پرداخت وام مسکن به ایثارگران اقدامات لازم را انجام بدهند.
در ادامه جلسه، هر یک از کارکنان حوزه‌ی مسکن، گزارشی از روند پرداخت وام مسکن ارایه و مشکلات موجود را مطرح کردند و معاون تعاون بنیاد استان نیز راهکارهای لازم جهت رفع آنها ارایه نمود.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها