مسئول بسیج رسانه سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نخستین جشنواره رسانه‌ای "قلم‌های وحدت‌آفرین" با هدف گسترش وحدت در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۰۸۷۲
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان ، سرهنگ پاسدار یوسف علی‌بیگی در نشست خبری که صبح امروز باحضور اصحاب رسانه استان در سالن کنفرانس مرکز آموزشی شهید عالی شهرستان زاهدان برگزارشد، اظهار داشت: امروز جهان اسلام در فتنه "تفرقه" به سر می‌برد و دشمنان اسلام و در رأس آنها استکبار جهانی به دنبال تفرقه‌انگیزی در جهان اسلام هستند.
مسئول بسیج رسانه استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در چنین شرایطی وحدت اسلامی حول محور آموزه‌های اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اصحاب رسانه و هنر در این راستا می‌توانند نقش‌آفرینی پررنگی داشته باشند و با قلم زدن در راستای وحدت، موجبات گسترش وحدت و همدلی را در جهان اسلام فراهم کنند.
وافزود: اصحاب رسانه با قلم زدن در راستای وحدت می توانند موجبات گسترش وحدت و همدلی را در جهان اسلام فراهم کنند.
علی بیگی بیان کرد: ا توجه به گستردگی اقوام و مذاهب در سیستان و بلوچستان گسترش وحدت و ایجاد هجمه رسانه ‌ای علیه تفرقه‌ انگیزان از اهمیت خاصی برخوردار است.ب
علی‌بیگی به طراحی جشنواره "قلم‌های وحدت آفرین" توسط بسیج رسانه سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این جشنواره در راستای تقدیر و تقویت رسانه‌های فعال در حوزه وحدت و کمک به گسترش وحدت از طریق رسانه طراحی شده، چرا که زبان هنر، قلم و رسانه از کارآمدترین ابزارها برای انتقال مفاهیم اسلامی از جمله وحدت است.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره "قلم‌های وحدت آفرین" برای نخستین بار توسط سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان طراحی شده و با همکاری سازمان رسانه‌ای اوج، سازمان رسانه‌ای سراج و حوزه هنری سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
مسئول بسیج رسانه استان سیستان و بلوچستان افزود: هدف محوری برگزاری جشنواره گسترش همدلی، همزبانی و وحدت حول آموزه‌های قرآن و پیامبر اسلام(ص) و آموزه‌های اخلاقی اسلام است و علاوه بر آن در این جشنواره به دنبال ارائه چهره واقعی اسلام هستیم.
وی اظهار داشت: جشنواره در 7 محور "پیامبر اسلام(ص) نماد وحدت، اهل بیت(ع) پیشگامان وحدت، نقش ایران در وحدت جهان اسلام، وجوه اشتراک مذاهب اسلامی، وحدت‌ستیزان، تفرقه ابزار اصلی نظام سلطه و وحدت در نگاه امامین انقلاب" است.
علی‌بیگی افزود: این جشنواره در 6 بخش "گزارش، یادداشت، خبر، متن ادبی، طنزنوشت و فیلم و عکس" برگزار می‌شود و اصحاب رسانه و فعالان عرصه قلم می‌توانند در هر بخش جشنواره 3 اثر جهت داوری ارسال کنند که مهلت ارسال آثار از امروز تا پایان مردادماه است و اختتامیه جشنواره در شهریورماه برگزار می‌شود.
 مسئول بسیج رسانه سیستان و بلوچستان گفت: قلم و رسانه کارآمدترین ابزار برای انتقال مفاهیم اسلامی از جمله وحدت است.
مسئول بسیج رسانه سیستان و بلوچستان ادامه داد: آثار ارسالی باید در بازه زمانی ابتدای سال 94 تا ابتدای مردادماه سال جاری در یکی از رسانه‌ها یا حتی وبلاگ‌ها منتشر شده باشد و علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این جشنواره از طریق پایگاه اینترنتی "http://www.vahdatghalam.ir" نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
همچنین اصحاب رسانه و علاقه‌مندان می‌توانند اخبار جشنواره را از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره و یا کانال تلگرامی جشنواره به آدرس "VahdatGhalam@" دنبال کنند؛ همچنین سئوالات احتمالی مخاطبان به صورت روزانه از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره پاسخگویی می‌شود.
ارسال نظرات