یک‌استاد دانشگاه‌در گفتگو با«بسیج»:

بسیج بر اساس قانون اساسی می‌تواند در زمینه های عمرانی و آبادانی فعالیت کند

مجید ابهری گفت: بر اساس قانون اساسی و قوانین موجود نهاد بسیج و سپاه در دوره صلح و آرامش مجاز به فعالیت در زمینه های صنعتی عمرانی آبادانی می باشد.
کد خبر: ۸۸۹۰۹۱۵
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰

مجید ابهری استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: فعالیت های غیر نظامی سپاه کاملا مجاز و قانونی است متاسفانه عده ای یا از روی جهل به قوانین و یا براساس کینه و دشمنی به موازات تبلیغات دشمنان حرکت کرده و جای تاسف دارد که گاهی از آنها جلوتر حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضامن بقای امنیت کشورمان محسوب می‌شود افزود: بنده به عنوان پژوهشگری که سی سال از عمر خود را در زمینه های اجتماعی فرهنگی سپری نموده ام به دور از هر گونه تعصب لازم می دانم نکاتی را به هموطنان و عزیزان عرض کنم سپاه پاسداران انقلاب از ابتدا تا کنون تمام حملات و تهاجمات آشکار و نهان دشمنان قسم خورده نظام و مردم را دفع  نموده است  لذا بر اساس قانون اساسی و قوانین موجود این نهاد در درون صلح و آرامش مجاز به فعالیت در زمینه های صنعتی عمرانی آبادانی می باشد.

ابهری در ادامه بیان داشت: متاسفانه اظهار نظر کنندگان و منتقدان سپاه ، حداقل  زحمت  مطالعه قوانین جاری را به خود نداده و فقط طوطی وار فضای مجازی را عرصه تاخت و تاز خود قرار داده اند. حراست از مرزها ، مقابله با اخلالگران و نیروهای ضد انقلاب هم دوش با نیروهای مسلح همچنین کشف و خنثی سازی شبکه های مافیایی در زمینه قاچاق مواد مخدره و فعالیت ویرانگر اقتصادی که باعث نابودی زیر ساخت های اقتصادی کشور اجرا  می شوند ازدیگر وظایف و فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد زحمتکش است.

استاد دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: فرزندان تحصیلکرده و متخصص جامعه که در نهاد  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور دارند از ممتازترین نیروهای فکری بوده و در بسیاری از موارد خیلی بهتر و دقیق تر از سازمان های مشابه در زمینه های راه سازی عمرانی و سد سازی  اسکله سازی ساخت فرودگاه و امثال آنها تلاش می‌نمایند.

وی افزود: اخلاق اداری همراه با برخورد متواضعانه سپاه باعث شده بسیاری از تلاش ها و فعالیت های آنها توسط رسانه ها مطرح نشود و یا به حساب دیگران گذاشته شود که البته این رفتار  خوب است اما نباید فعالیت اساسی ناگفته بماند وظیفه رسانه های موافق با خط انقلاب  اسلامی بیان تلاشهای صادقانه این فرزندان نظام می باشد.

ابهری در ادامه گفت: در فعالیت های عمرانی و اقتصادی برون مرزی سپاه توانسته است از شرکت های مشابه اروپایی پیش روتر شده و برنده مناقصه ها شود. با توجه به اینکه در اروپا و آمریکا بسیاری از فعالیت های اقتصادی در زمینه های صنعتی و اقتصادی به بخش هایی از ارتش این کشور ها واگذار شده  مثلا در آمریکا  مهندسی ارتش مجری بسیاری از طرح های  اساسی است در انگلستان و آلمان  هم به همین شکل است.

این استاد دانشگاه در خاتمه افزود: هر چند ما قصد الگو سازی از این کشورها را نداریم اما جهت اطلاع طرفداران این تفکرها گفته می شود که حداقل در این زمینه ها مطالعه نمایند و دست از تخریب روحی و روانی خالصانه ترین و تلاشگرترین فرزندان جامعه بردارند. این در حالی است که سپاه قصد بهره برداری مالی نداشته  و صرفا به خاطر وفاداری و ایمان به ولایت و جمهوری اسلامی ایران جان به کف تلاش شبانه روزی می نمایند .

ارسال نظرات