رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خبر داد: کانون ها باید برای جلب مشارکت های مردمی کارگاه های تخصصی پیرامون مباحث شهر تازه برگزار نمایند.
کد خبر: ۸۸۹۰۹۲۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، دکتر محمدمهدی گلمکانی در گردهمایی دبیران کانون های محیط زیست مناطق با تاکید بر اینکه کانون های محیط زیست الگوی مناسبی برای جلب مشارکت های مردمی هستند، گفت: دامنه فعالیت کانون های محیط زیست بسیار وسیع است.

وی ضمن تشکر از دبیران کانون ها در برگزاری روز بدون کیسه های پلاستیکی، ادامه داد: روز 21 تیرماه روز بدون کیسه های پلاستیکی شروع بسیار خوبی در جلب مشارکت های شهروندان بود، که این امر باید به صورت مستمر باشد تا به یکی از اهدافمان که کاهش کیسه های پلاستیکی در نانوایی ها است، دست یابیم.

ایشان در ادامه افزود: کانون های محیط زیست محلات باید با نانوایی ها ارتباط مناسبی برقرار نمایند و آن ها را از مضرات تماس نان داغ با کیسه های پلاستیکی آگاه سازند تا زمینه مناسب جهت ارائه سفره نان پارچه ای به شهروندان در نانوایی ها فراهم گردد.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست با اشاره به اهمیت موضوع تنوع زیستی، گفت: امید است تا با برگزاری کلاس های آموزشی توسط کانون ها، موضوع تنوع زیستی به نحو مطلوبتری به مردم ارائه شود و همچنین با برگزاری تورهای طبیعت گردی شهروندان با مراکزی چون باغ پرندگان، باغ گیاه شناسی و ... آشنا شوند.

گلمکانی در خصوص سایر مباحث محیط زیستی مانند انرژی پاک و آب سالم، زمین و هوای پاک، گفت: کانون ها باید برای جلب مشارکت های مردمی و آموزش شهروندان کارگاه های تخصصی برگزار نمایند و نشست های ادواری جهت پیش برد اهداف خود داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: حفظ محیط زیست بدون حضور و مشارکت مردم میسر نمی شود اما باید توجه داشت که فراهم آوردن زیرساخت های مناسب نیز موجب امیدواری و تشویق شهروندان می شود.

لازم به ذکر است، اولین کارگاه آموزشی طرح مام با موضوع "بهینه سازی مصرف برق در ساختمان" و با هدف توانمندسازی اعضای کانون های محیط زیست و شهروندان در تاریخ 2، 4، 8 و 11 مرداد ماه با مشارکت مناطق 2، 14، 11 و 16 برگزار می شود.

ارسال نظرات