خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: زمانی که جامعه ای دچار تجمل گرایی می شود چند اتفاق تلخ رخ می دهد که مهم ترین آن تلاش برای ازدیاد دارایی به هر طریقی است.
کد خبر: ۸۸۹۰۹۴۰
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص اثرات سو تجمل گرایی بر جامعه اسلامی اظهار کرد: معمولا در مقابل ادیان الهی موانعی قرار می گیرند که یکی از آنها مطرفین هستند که از ویژگی هایشان تجمل گرایی است.

وی ادامه داد: زمانی که جامعه ای دچار تجمل گرایی می شود چند اتفاق تلخ رخ می دهد که مهم ترین آن تلاش برای ازدیاد دارایی به هر طریقی است و مورد دیگر، فراموش کردن و یا بی توجهی به سایرین که باعث از بین رفتن روح تعاون و ایثار می شود.

وی افزود: تاسف برانگیزتر آنست که این افراد در مقابل پذیرش حقایق ایستادگی می کنند چرا که تجمل گرایی همانند زنجیری دست و پایشان را بسته و نمی توانند از آن رها شوند. همچنین عدم پذیرش تجمل گرایی از جانب اسلام به معنای عدم استفاده از نعمات الهی نبوده بلکه اسلام تاکید بر بهره برداری درست است به گونه ای که استفاده از نعمات سبب زنجیر شدن به مادیات نشود.

معبودی در رابطه با جامعه گرفتار تجمل گرایی تبیین کرد: اولین شاخصه جامعه تجمل گرا معمول شدن فساد در آن است که به همین علت به مرور زمان دچار پوچی درونی شده و فرو می ریزد به طوری که ظلم برایش آشکار و عادی و عدالت بی معنا می شود. این اقدام ناپسند دلیل بسیار منفوری برای افزایش و تشدید فاصله طبقاتی و تبدیل جامعه به یک جامعه حیوانی است. همچنین تجمل گرایی آفت رشد و تعالی برای کمالات و فضایل بوده و اجازه ی شکوفایی به استعدادها و کمالات نمی دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین برای اصلاح جامعه و رفع تجمل گرایی تصریح کرد: مهم ترین اقدام در این جهت آشکار سازی مرزها و صفات زشت این پدیده در جامعه است که مسئولین در مرحله اول می بایست با اینگونه زندگی ها مقابله کرده و بستر های این اتفاق را ریشه کن کنند. البته مهم ترین بستر برای این جریان فرهنگ منهد غربی است که به تازگی به شدت ترویج و گسترش یافته است. البته باید این نکته مهم را در نظر داشت که برای جلوگیری از اشاعه این فرهنگ متضاد با آیین اسلام، سبک زندگی اسلامی را در جامعه گسترش داد.

1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها