خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان از برگزاری جشن تکلیف دختران در روز میلاد حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: در این برنامه 350 چادر به دخترانی که به سن تکلیف رسیده اند اهداء می شود.
کد خبر: ۸۸۹۰۹۴۲
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
برگزاری جشن تکلیف دختران به‌مناسب میلاد حضرت معصومه(س) در همدان
شهلا شیخ‌علیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت کریمه اهل بیت(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س)، اظهار داشت: خداوند برای آن که ما به سعادت برسیم و راه صحیح زندگی را بشناسیم هم در وجود ما عقل قرار داده و هم توسط پیامبران دین را فرستاده تا با عمل به راهنمایی های عقل و دین، انسان‌هایی کامل و سعادتمند شویم.

وی در ادامه گفت: این را باید بدانیم، آنچه را که خداوند بر ما واجب ساخته و از ما خواسته است که به آن عمل کنیم، کارهای نیک و سودمند و مفید برای ما و جامعه است و آنچه را که حرام دانسته و از آن نهی فرموده، کارهای ناشایست و زیان آور است که برای جسم و روح ما ضرر دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان افزود: کسی به سعادت می رسد که در اجرای فرمان خدا کوشا باشد و دقیقا دستورات دینی را که دستور خداوند است، انجام دهد، بنابراین هنگامی که پسر یا دختر به سن معینی رسیدند و بالغ شدند به آنان مکلف گفته می شود.

وی تأکید کرد: کسی که به سن تکلیف می رسد باید دستورات دینی را انجام دهد و به واجبات عمل کند و از آن چه خداوند ممنوع ساخته یعنی محرمات پرهیز کند.

شیخ‌علیان در ادامه اضافه کرد: پدران و مادران و اولیاء و مربیان بیشترین وظیفه را در این مورد به عهده دارند تا این خاطره تربیتی و دینی را هر چه باشکوه تر و به یادماندنی تر قرار دهند و به خود تازه مکلفین هدایایی به مناسبت سن آنان بدهند.

وی عنوان کرد: آنچه به انجام تکالیف دینی و بالا بردن معلومات مذهبی و فرهنگی آنان کمک می کنند برای هدیه بهتر و مناسب تر است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان در ادامه با اشاره به برنامه هایی که به مناسبت روز دختر همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) برگزار می شود، گفت: یکی از برنامه‌های محوری این روز برگزاری جشن تکلیف دختران است که در این برنامه 350 چادر به دخترانی که به سن تکلیف رسیده اند اهداء می شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم همراه با برنامه های شاد و معنوی، پرده خوانی سریال نماز، نمایش عروسکی و ... در روز سه شنبه سوم مرداد ماه ساعت 9:30 صبح در سالن فردوسی برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات