مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان خبر داد:

213 مدرسه در سطح استان با همت جهادگران زیباسازی می شود

سرهنگ پاسدار جعفری اظهار داشت: بسیج دانشجویی در راستای اجرایی کردن اندیشه ها و رهروی مقام معظم رهبری و رفع محرومیت زدایی در مناطق محروم گام برمیدارد.
کد خبر: ۸۸۹۰۹۹۵
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت:هدف از اعزام دانش‌آموزان به مناطق محروم در قالب طرح اردوهای جهادی، غنی‌سازی اوقات فراغت، نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش گروهی و کمک به توسعه سازندگی و رفع محرومیت در استان به ویژه روستاهااست.
  وی افزود: جهادگران با تقویت روحیه تقوا و اعتلای روحیه اعتقادی و معنوی خدمتگذاری بدون منت را سرلوحه فعالیت خویش قرار داده و اوقات فراغت خود را در نقاط محروم استان سپری می کنند.
سرهنگ جعفری هدف از اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان به مناطق محروم در قالب طرح اردوهای جهادی را غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه‌های سازندگی، آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت‌های گروهی، کمک به توسعه سازندگی و رفع محرومیت در کشور به ویژه در روستاها و مناطق محروم عنوان کرد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان هدف دیگر اردوهای جهادی را کارآفرینی و کسب شایستگی های فنی برشمرد و بیان کرد: بسیج دانشجویی در راستای اجرایی کردن اندیشه ها و رهروی مقام معظم رهبری و رفع محرومیت زدایی در مناطق محروم گام برمیدارد.
وی با تاکیدبراین مطلب که  رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 96 را به نام« اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال» نامگذاری کردند که همین مسئله رسالت جهادگران را سنگین تر می کند،اظهارداشت: ست.طی سه سال گذشته ۶هزار دانش آموز بسیجی در طرح هجرت سه شرکت کردند
علی اکبر جعفری افزود: بسیج با روحیه مسئولیت پذیری به دنبال رفع محرومیت از مناطق محروم است، این نهاد با اجرایی کردن برنامه های غنی سازی اوقات فراغت، انجام کارهای تربیتی، هنری و صنایع دستی به دنبال این است تا روحیه مسئولیت پذیری، کار جمعی و مشارکت اجتماعی را در جامعه ترویج دهد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان بیان کرد: طرح هجرت 3 دانش آموزی به منظور شناسایی قابلیتها و توانمندیها و ارتباط بین دانش آموزان در عرصه های مرمت، زیباسازی ، تعمیرات ، فضا سازی مدارس و امور اعتقادی اجرا می شود
وی تصریح کرد: هزینه اجرای این طرح ها بر عهده بسیج سازندگی می باشد و در این مدت بالغ بر سه میلیارد ریال توسط,بسیح سازندگی تقبل شده و دو میلیارد از طرف نوسازی مدارس پرداخت شده است
وی خاطر نشان کرد: مدارس یکی از مهمترین نهادهای  اجتماعی تربیتی و مرکز انتقال ارزش های دینی هستند از این رو اجرای طرح های هجرت3 در مدارس از اهمیت ویژه ای برخوردار است
جعفری در ادامه گفت: در این طرح 6هزار دانش آموز بسیجی خواهر وبرادر تعداد213 مدرسه را مرمت، زیباسازی، تعمیر، رنگ آمیزی و تعمیر خواهند کرد.
شایان ذکر است: این طرح از ابتدای تیر ماه آغاز شده وتا 18شهریورماه هم ادامه خواهد داشت.
ارسال نظرات