خبرهای داغ:
یک استاد دانشگاه گفت:سوء مصرف مواد مخدر از جمله بارزترین آسیب هایش اجتماعی که به راحتی می تواند بنیان فرهنگی، اجتماعی یک کشور راسست نموده و پویایی انسانی آن رابه مخاطره بیاندازد.
کد خبر: ۸۸۹۱۰۰۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلانغرب،  عبدالرضا گودرزی در نشست بومی محلی پیشگیری از اعتیاد که به همت حوزه مقاومت  بسیج شهری شهید چمران گیلانغرب برگزار شد اظهار داشت:به دلیل گستردگی پدیده مواد مخدر  دامنه اعتیاد جوانان و ناآگاهی موجود در این زمینه آگاه نمودن اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان، زمینه شناسایی عوامل زمینه ساز اعتیاد،پیامدهای منفی مواد و آثار زیانبارآن، معضلاتی که این پدیده به دنبال دارد.

 

وی تصریح کرد: اختلالاتی که ایجاد می کنند بدون تردید موثرترین شیوه مقابله با اعتیاد ،پبشگیری از مبتلا شدن به آن است، زیرا مادامی که فرد معتاد نشده و اراده خود را از دست نداده قادر خواهد بود مصونیت خود را از ابتلا به اعتیاد حفظ کند.

 

گودرزی افزود: بنابراین ارایه آموزش های صحیح و متناسب با ساختارهای موجود جامعه به اشکال وروش هایش مختلف، وافزایش آگاهی و بینش گروههای آسیب پذیر جامعه ،خصوصا نوجوانان و جوانان ،موجب سلامت بیشتر ومواجهه بهترین با واقعیت زندگی می شود.

 

 

 این کارشناس مشاوره تاکید کرد: بهترین راه مبارزه با اعتیاد پیشگیری است و بهترین راه پیشگیری آگاه کردن نسل جوان از خطرهای گرایش به مواد مخدر است، برای پیشگیری جوانان از آلوده شدن به مواد مخدر شناخت انگیزه ها، زمینه ها و پیامدهای اعتیاد ضروری می باشد.

 

گودرزی  به تاثیرات خانواده و محیط در  شکل گیری اعتیاد در بتن جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: ضعف اخلاق وبی بندوباری در خانواده ها یکی دیگر از علل و عوامل اصلی انحرافات بویزه اعتیاد است.

 

گمراهی و تباهی نسل جوان و از هم گسیختگی بنیان خانواده  از چالش های پیش روی زندگی اجتماعی در برهه کنونی است که در این راستا برنامه های ماهواره، پخش مواد مخدر، سایت های غیراخلاقی اینترنتی از مصادیق مخاطره افرین در حوزه زندگی اجتماعی به شمار می آیند  که در مرحله اول نظارت بیشتر والدین بر فرزندان وراهنمایی بیشتر راهکار عقلایی  برای پیشگیری از عدم رفتن به بیراههای منتج به آسیب در اجتماع است.

ارسال نظرات