خبرهای داغ:
اولین دوره پژوهشی مدرسه تابستانی در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با همت مرکز تحقیقات دانشجویی دانشکده پزشکی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۱۰۲۷
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اولین دوره پژوهشی مدرسه تابستانی در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با همت مرکز تحقیقات دانشجویی دانشکده پزشکی در سالن پورسینا دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.

دکتر محمد حسن امامیان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار داشت: مدرسه تابستانی یکی از برنامه های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی است که سالانه به منظور مطالعه عمیق پیرامون یکی از مسائل چالش برانگیز در حوزه آکادمی در دانشگاه ها و مدارس پژوهشی و یا دانش افزایی و ارتقای مهارتی دانشجویان برگزار می شود. مدرسه های تابستانی یک فرصت است تا دانشگاه ها اندکی از امور آموزشی و پژوهشی متعارف فاصله بگیرند و تا اندازه ای به شراکت در مناقشه های علمی روز مشغول شوند.

دکتر امامیان گفت: یکی از مهمترین اهداف مدرسه تابستانه این است که حوزه دانش را از محدوده دانشگاه فراتر می برد و آن را به دایره ای از نخبگان غیر دانشگاهی نیز گسترش می دهد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرودبیان داشت :مرکز تحقیقات دانشجویی دانشکده پزشکی با هدف ارتقاء سطح علمی دانشجویان و پر­کردن خلاء های آموزشی در حیطه پژوهش با شیوه ای نوین و منطبق با دانشگاه­های به روز دنیا ، اقدام به برگزاری مدرسه تابستانی پژوهشی کرده است.

دکتر امامیان از ویژگی های بارز اولین دوره مدرسه تابستانی، برگزاری برنامه های متنوع ایجاد ایده و ابتکار است که می توان به ژورنال کلاب های متنوع ، TED Talk کلاب ، برنامه های ویژه با موضوع افسردگی، کارگاه گفتگو پیرامون مشکلات موجود در آینده ی رشته های علوم پزشکی اشاره نمود

وی با اشاره به این که  مهم ترین اصل در این دوره، کارگروهی می باشد که تحت سرپرستی یک لیدر که به مطالب پژوهشی آگاهی کافی دارد، در کارگاه­های تدوین شده شرکت می کنند و در هر روز جلساتی تحت عنوان هم اندیشی بین اعضای هر گروه برگزار می شود تا اطلاعات خود را با هم گروهی های خود با اشتراک بگذارند.

وی همچنین گفت: در این دوره بیش از ۳۰ نفر از اساتید هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی برگزارکننده کارگاه های تئوری و عملی می باشند

شایان ذکر است: اولین دوره مدرسه پژوهشی تابستانی از تاریخ یکم لغایت چهارم مرداد ماه با ظرفیت 80 نفر در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها