مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:
استان زنجان برای کاشت زعفران مناسب بوده و نیاز به آبیاری کم و دوبار در سال است.
کد خبر: ۸۸۹۱۰۳۶
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان در بخش‌های مختلف آموزش‌های مهارتی را ارایه می دهد، گفت: ارایه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مختلف آموزشگاه‌های آزاد و دولتی، کارگاه‌های ثابت و سیار و آموزش‌هایی که در زندان‌ها و مناطق محروم ارایه می‌شود، حدود ۲۹۰ کارگاه ثابت و سیار در سطح استان فعالیت دارند.

محمدرضا انصاری با توجه به اینکه ظرفیت استان زنجان بخش کشاورزی اشتغال زیادی را به خود اختصاص داده است، افزود: هشت درصد از آموزش‌ها در بخش کشاورزی است وآموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای افرادی است که اطلاعات از حوزه کشاورزی ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزشهای کشاورزی در مقایسه با صنعت و خدمات به زمان کمتری نیاز دارند، اظهار داشت: رشته‌های خوبی را در بخش آموزشهای کشاورزی ایجاد کردیم که در شهرستانهای مختلف این کار انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان به ارایه آموزش کاشت زعفران تصریح کرد: استان زنجان برای کاشت زعفران مناسب بوده و نیاز به آبیاری کم و دوبار در سال است.

انصاری با بیان اینکه کارآموزانی که در مؤسسات آموزشی حضور پیدا می‌کنند افراد جویای کار می باشند، خاطر نشان کرد: این افراد نیاز به داشتن مهارت را احساس کرده و این یک امتیاز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد انگیزه در مربیان مورد تاکید قرار دارد، تصریح کرد: افرادی که به عنوان مربی مراکز فنی و حرفه‌ای حضور دارند، باید در راستای ایجاد امید در بین جوانان فعالیت نمایند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: به لحاظ فیزیکی ۱۱۴ عنوان کارگاه ثابت در سطح استان وجود دارد که با توجه به استفاده چندمنظوره از برخی کارگاه‌ها می‌توان گفت ۱۳۵ کارگاه در اختیار داریم.

انصاری در مورد دوره‌های ۱۸ ماهه فنی و حرفه‌ای استان نیز گفت: در سه رشته جوشکاری زیرآب، مکانیک صنایع و برق صنعی به تکمیل تجهیزات و آغاز ثبت‌نام پرداخته‌ایم که دوره‌های برق صنعی اواخر شهریور ماه آغار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد انگیزه در مربیان مورد تاکید قرار دارد، خاطرنشان کرد: افرادی که به عنوان مربی مراکز فنی و حرفه‌ای حضور دارند، باید در راستای ایجاد امید در بین جوانان فعالیت کنند.

ارسال نظرات