در راستای معرفی فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها و استفاده از ظرفیت بسیار غنی اما کمتر معرفی شده گویش ها و لهجه های مردم استان ، سیمای مرکز سمنان برنامه ای را با عنوان " شیرین بیان" تهیه و پخش می کند.
کد خبر: ۸۸۹۱۰۴۱
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، در راستای معرفی فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها و استفاده از ظرفیت بسیار غنی اما کمتر معرفی شده گویش ها و لهجه های مردم استان ،  سیمای مرکز سمنان برنامه ای را با عنوان " شیرین بیان" تهیه و پخش می کند.

 این برنامه به تهیه کنندگی ناصر حامدی و با هدف هویت بخشی به مخاطبان استانی ، ارتقاء حس همگرایی مخاطبان و به منظور ارائه زیبا و صحیح گویش ها و لهجه ها ی محلی در رسانه استانی و همچنین معرفی توانمندی های فرهنگی ، اجتماعی و جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستانهای مختلف استان ، معرفی آداب و رسوم بومی صحیح مردم استان با گویش شهرستان های مختلف ، تلاش میکند مسائل مختلف فرهنگی ، هنری و اجتماعی را بصورت کاملا بومی به مخاطبان عرضه نماید.

" شیرین بیان" دارای آیتم های متنوع و جذابی است از قبیل :

گزارش های مردمی متناسب با موضوع هر برنامه ، گفتگو با پژوهشگران استان و ریشه یابی گویش ها و لهجه های مناطق مختلف استان ، شعر خوانی بومی با گویش محلی و با عنوان "یاد و یادگار" ، پرداختن به ضرب المثل های بومی استان در بخشی بنام" متل و عسل" ، معرفی پژوهشگران استان ، معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری استام به گویش بومی هر منطقه و آوا ها و نواهای بومی و محلی .

این برنامه دوشنبه  و چهار شنبه هر هفته بصورت زنده از ساعت 22 الی 23 پخش می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها