برگزاری جشنواره الگو های برتر تدریس زمینه مناسبی را برای تبادل بخشی دانش بین مربیان و استادان ایجاد می کند، و تا زمانی که مربیان و استادان تجربیات خود را به اشتراک نگذارند تحولی در فضای دانش ایجاد نخواهد شد.
کد خبر: ۸۸۹۱۰۴۴
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در جشنواره الگو های برتر تدریس فنی و حرفه ای استان زنجان، گفت: پرورش نیروی ماهر برای توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی را ایفا می کند و با استفاده از این جشنوراه ها و استفاده از جشنواره های سالهای گذشته می توانیم برای سالهای آتی تلاش کنیم تا به اهداف خود در این راستا برسیم.

محمدرضا یوسفی با اشاره به نیازسنجی انجام شده در سالهای اخیر، افزود: با این نیازسنجی نیازهای استان در هر شهرستان بررسی شده است و باید سالانه بروز رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در دنیا روش‌های نوین برای آموزش استفاده می‌شود، اظهار داشت: باید از این آموزش‌ها در راستای توسعه مهارت‌های فنی استفاده کرد.

محمدرضا یوسفی با اشاره به اینکه استان زنجان به عنوان قطب آی تی وآی سی تی انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: انتخاب شدن استان زنجان به قطب الکترونیک و آی تی این را می طلبد تا مهارت های فنی و حرفه ای را به سمت این قطب فنی سوق دهیم.

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با توجه به تغییرات فناوری می توان از اطلاعات روز دنیا استفاده نمود، خاطر نشان کرد: استفاده از باشگاههای مجازی و روش های یادگیری دانش بنیان در راستای آموزش های مهارتی می تواند کمک کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره الگو های برتر تدریس زمینه مناسبی را برای تبادل بخشی دانش بین مربیان و استادان ایجاد می کند، تصریح کرد: تا زمانی که مربیان و استادان تجربیات خود را به اشتراک نگذارند تحولی در فضای دانش ایجاد نخواهد شد.

یوسفی با اشاره به لزوم تبیین پل ارتباطی قوی بین مراکز آموزشی و مراکز صنعتی ابراز کرد: اگر این پل ایجاد نشود توفیقی در این راستا نخواهیم داشت.

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی در سه محور اصلی آموزش و پرورش در هنرستان‌ها و مراکز آموزش عالی و فنی و حرفه‌ای ارایه می‌شود، تصریح کرد: باید تلاش شود، شاهد تربیت نیروی انسانی کارآمد در این مراکز باشیم.

ارسال نظرات