نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

پیشگیری از بروز معلولیت‌ها یکی از اولویت‌های اصلی بهزیستی/قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست تسهیل کننده فرزندخواندگی است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: در حوزه پیشگیری باید بیش از درمان کار کرد. حمایت از طرح غربالگری بهزیستی در مجلس، موید رویکرد حمایتی مجلس از این سازمان است.
کد خبر: ۸۸۹۱۰۷۱
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به مناسبت هفته بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی برای عملکرد بهتر نیازمند رویکرد ثابت دائمی و کلی است. رویکرد بهزیستی بایستی یک رویکرد حمایتی باشد لذا خدمات این مرکز باید فارغ از هیاهوی سیاسی و اجرایی و به دور از اتفاقات سیاسی حاکم بر کشور باشد.

وی افزود: مردم هم این را باور دارند به همین خاطر این مجموعه و نوع فعالیت آن می‌تواند بهترین مجرا برای جذب کمک‌های مردم باشد. همانگونه که در مجموعه شما معاونت مشارکت‌های مردمی پیش بینی شده باید روی این موضوع توجه ویژه داشت و از ظرفیت‌های مردمی برای تقویت ارائه خدمات بیشتر حداکثر استفاده را داشته باشید.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: طرح‌هایی که در کمیته امداد امام خمینی(ره) صورت می گیرد نظیر طرح اکرام ایتام از جمله طرح‌هایی است که در کشور تحول ایجاد کرد و صدها هزار یتیم را زیرپوشش خود قرار داده و گردش‌های ده‌ها میلیارد تومان از طریق حامیان این کودکان در این طرح‌ها در کشور به وجود آمده است.

کریمی با اشاره به ذهنیت قضاوتی مردم درخصوص دو نهاد حمایتی موجود در جامعه گفت: تفاوت قضاوتی بین عموم مردم نسبت به کمیته امداد حضرت امام(ره) و بهزیستی وجود دارد اینکه کمیته حضرت امام(ره) را مردمی و بهزیستی را یک نهاد دولتی می‌دانند.

وی افزود: ظرفیتی که برای اتصال به مردم وجود دارد نباید مورد غفلت قرار گیرد. انگیزه‎‌های الهی و انسانی در مردم بسیار گسترده است و هنر شما به عنوان مسئولین شناسایی صاحبان این انگیزه‌ها و جلب اعتماد آنان است تا بتوان از ظرفیت‌های کمک‌های مردمی در بخش خُرد و عمده به منظور توسعه فعالیت‌ها و اداره امور مددجویان تحت پوشش استفاده کنید.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از زمینه‌هایی که باید مجموعه بهزیستی به سمت آن حرکت کند، بحث استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در اداره امور مددجویان است، اینکه فقط دولت یک مجموعه‌ را با امکانات فیزیکی دولتی، کارمندان و رویکرد دولتی با عنوان یتیم‌خانه یا مرکز حمایت از معلولان و غیره اداره کند به طور قطع هزینه‌های سنگینی را برای دولت به‌ همراه دارد در حالیکه اگر مجموعه را به ‌دست یک مجموعه خصوصی بسپارد بسیاری از مشکلات در این حوزه مرتفع می‌شود.

کریمی ادامه داد: بخش خصوصی محدودیت‌های بخش دولتی را ندارد و می‌تواند از کمک‌های خیران به سهولت بهره‌مند شود و در عین حال کمک‌های دولت هم همراه این بخش‌های خصوصی می‌شود. اگرچه این امر وجود دارد ولی باید تقویت شود.

وی افزود: اداره مجموعه یک شیرخوارگاه از سوی بخش خصوصی منعی ندارد؛ بحث فرزندخواندگی باید تحت نظارت سازمان بهزیستی باشد ولی نَفس نگهداری ایتام در سن طفولیت منعی ندارد. سیاست در بحث کودکان تحت سرپرستی بهزیستی باید سیاست توسعه فرزندخواندگی باشد و قوانین جدید هم این رویکرد را حمایت کرده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس رویکرد مجلس را حمایت از اقدامات و طرح‌های بهزیستی عنوان و گفت: در حوزه پیشگیری باید بیش از درمان کار کرد. حمایت از طرح غربالگری بهزیستی در مجلس، موید رویکرد حمایتی مجلس از این سازمان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار