با فضاسازی انجام‌شده و مشارکت مردم بیش از ۴۸درصد ظرفیت بالقوه زکات فطره استان جذب شد و بر اساس ارزیابی شورای مرکزی زکات کشور استان زنجان از این حیث رتبه سوم کشوری را کسب کرد.
کد خبر: ۸۸۹۱۰۹۱
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای مدیران استان گزارشی از میزان زکات فطره جمع‌آوری‌شده در استان در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته ارائه کرد، گفت: کار امدادگری نوعی عبادت است

هدایت صفری افزود: وقتی این نگاه در کار حاکم شود رسیدگی به امور خانواده‌های نیازمند و رفع مشکل آن‌ها در بخش‌های مختلف مأموریت و رسالت اصلی کارگزاران محرومیت‌زدایی در نهاد انقلابی کمیته امداد می‌شود.

وی راهبرد مهم کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت با محوریت اشتغال اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های استان در حوزه اشتغال‌زایی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در سال جاری طراحی و ایجاد طرح‌های نوآورانه و بدیع متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های محلی هر منطقه است .

صفری تصریح کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت بر اساس اسناد بالادستی اصلی‌ترین مأموریت کمیته امداد در سال جاری است. همچنین توانمندسازی مددجویان ، فعالیت جهادی با رویکرد ارزشی و انقلابی است که برای اثربخشی در خدمت‌رسانی در این بخش باید با همکاری بین بخشی ، همدلی و هم‌زبانی همراه باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یکی دیگر از راهکارهای توانمندسازی جامعه هدف را استفاده از ظرفیت خیران و افزایش حضور و مشارکت مردم در برنامه‌های محرومیت‌زدایی این نهاد عنوان و بیان کرد: رسالت دیگر کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت حمایت با تکیه‌بر اصول اقتصاد اسلامی زمینه‌سازی برای مشارکت خیران در برنامه‌های این نهاد در قالب طرح‌های مختلف است.

وی یکی از ظرفیت‌های موجود در حوزه اقتصاد اسلامی را جمع‌آوری زکات و احیای حقوق محرومان از این ظرفیت دینی دانست و گفت: اولویت مصرف زکات بر اساس احکام فقهی موجود در این بخش برای فقرا بوده و زمینه‌سازی برای افزایش بهره‌مندی نیازمندان از زکات با رویکرد تبیینی و اقناعی از برنامه‌های مهم کمیته امداد در سال جاری است .

صفری در ادامه از جمع‌آوری ۳۱میلیارد ریال زکات فطره در استان در سال جاری خبر داد و افزود : بر اساس ارزیابی انجام‌شده در این بخش میزان زکات فطره جمع‌آوری‌شده در استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین بابیان اینکه برنامه‌ریزی استان در بخش جمع‌آوری زکات فطره در سال جاری جذب ۴۰درصد ظرفیت استان در این بخش بود ،ادامه داد : با فضاسازی انجام‌شده و مشارکت مردم بیش از ۴۸درصد ظرفیت بالقوه زکات فطره استان جذب شد و بر اساس ارزیابی شورای مرکزی زکات کشور استان زنجان از این حیث رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

صفری با تأکید بر رصد و پایش برنامه‌های اجرایی در تمامی بخش‌ها به‌منظور آسیب‌شناسی کار و شناسایی نقاط ضعف و قوت بیان کرد: تحلیل عملکردها در بخش‌های مختلف زمینه‌ساز پیشرفت در کارها و رسیدن به اهداف شده و فرصت‌های جدیدی برای خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت حمایت را فراهم می‌کند.

ارسال نظرات