بانوی کارآفرین بافقی:

صنایع کوچک و خانگی مورد حمایت مسئولین قرار گیرد/ اقتصاد‌مقاومتی راه‎گشای رونق بازار بافق

کد خبر: ۸۸۹۱۱۲۴
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، بانو‎‎‎‎‎‎‎ی کارآفرین بافقی در رابطه با احداث کارگاه روغن‌گیری مهربانو گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و برای حل مشکلات مالی به فکر کاری که درشأن یک خانم باشد و توانایی انجام آن داشته باشد افتادم.

شهربانو دهقان در خصوص اینکه چگونه به فکر ایجاد کارگاه روغن‌گیری افتاد افزود: با مراجعه به اداره صنعت، معدن و تجارت با راهنمایی کارشناسان این اداره و با توجه به نیاز شهرستان روغن‌گیری از دانه‌های گیاهی را انتخاب کردم. ولی برای خرید تجهیزات و ایجاد کارگاه مشکلات کمبود نقدینگی داشتم.

مدیر کارگاه مهربانو با تشکر از مسئولین شهرستان به خاطر حمایت برای ایجاد این کارگاه عنوان کرد: ۶۰ میلیون تومان برای تجهیز کارگاه اعتبار نیاز داشتم که با معرفی از طرف فرمانداری شهرستان به بانک کارآفرینی ۳۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردم.

دهقان در مورد میزان اشتغال‌زایی کارگاه اظهار داشت: با توجه به اینکه مدت زیادی از شروع به کار ما نگذشته است فعلاً زمینه اشتغال دو نفر به‌طور مستقیم و یک نفر غیرمستقیم ایجادشده است؛ که نظر داریم با توجه به استقبال خوب مردم از روغن‌های گیاهی و بازاریابی تولید خود را افزایش داده و زمینه اشتغال افراد بیشتری به وجود آید.

این کارآفرین برای دلگرمی و رونق تولیدات شهرستان بیان داشت: مسئولین با حمایت از تولیدات کارگاه‌های کوچک می‌توانند باعث رونق اقتصادی و بومی‌سازی صنایع غذایی در شهرستان شوند.

وی در پایان در مورد تنوع محصولات و میزان تولید روغن گفت: در حال حاضر هفته ۱۰۰ کیلو روغن کنجد گرفته می‌شود. در این کارگاه انواع روغن‌ها شامل آفتاب‌گردان، بادام شیرین و تلخ، بادام‌زمینی، گردو، نارگیل، سیاه‌دانه، فندق، زبره سبز، رازیانه، خشخاش، گل بنفشه، خراطین، پسته، شوید، هسته انار، هسته انگور و... گرفته می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار