خبرهای داغ:
استاندار قزوین:

بورس در تحقق اقتصاد مقاومتی و صادرات تاثیرگذار است

استاندار قزوین گفت: برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و بورس ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۸۸۹۱۲۰۴
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین یکشنبه شب در هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با ایجاد ظرفیت های جدید در استان باید بتوانیم در راستای اجرایی شدن برنامه های اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

وی افزود: بورس یکی از ظرفیت های خوب در کشور و استان است و با توجه به وجود توانمندی های مختلف تولیدی، صنعتی، کشاورزی، و تجاری در استان باید بتوانیم از بورس به عنوان ابزار تامین مالی، ظرفیت های مغفول مانده را شناسایی و مورد استفاده قرار دهیم.

استاندار قزوین با تاکید بر توجه مدیران به ظرفیت های بورس یادآورشد: بهره مندی از ظرفیت بورس در استان شیوه جدید و ایده خوبی است که می توان با راهکارهای مناسب کارشناسی برای تامین مالی و عرضه کالاها به عنوان یک نیاز مهم استان گام های موثری برداشت.

وی اضافه کرد: از مدیران دستگاههای اجرایی انتظار داریم با کسب مهارت لازم در خصوص ظرفیت بورس از این ظرفیت استفاده کنند.

همتی گفت: با ارایه راهکارهای تخصصی و کارشناسی نحوه بهره مندی از ظرفیت بورس در استان در عرصه های مختلف می توانیم الگوی مناسبی رادر کشور پیاده کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: از رسانه ملی انتظار داریم در راستای تبیین و ترویج این موضوع مهم و اطلاع رسانی مناسب در استان تلاش کند تا زمینه بهره مندی از ظرفیت بورس در مسیر توسعه استان مهیا شود.

همتی اظهارداشت: در صورت فرهنگ سازی مناسب می توانیم از سرمایه های مردم در راستای تقویت بورس استفاده کرده و به توسعه استان و اجرایی کردن مولفه های اقتصاد مقاومتی کمک کنیم.

وی اضافه کرد: با جلب مشارکت مردم و بهره مندی از ظرفیت ها و سرمایه های خرد مردمی می توانیم در راستای تقویت تولید، اقتصاد، اشتغال به سودآوری طرح ها و سهیم کردن مردم در منافع پروژه ها موثر باشیم.

همتی گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان در راستای تولید انبوه و تجاری کردن ایده های نو و بازاریابی با بهره مندی از ظرفیت بورس در استان نیز از راه های موثری که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

استاندار قزوین همچنین اظهارداشت: با تشکیل کارگروه تخصصی با محوریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای ترویج این شیوه و تخصصی شدن کارها اقدام شود.

وی در خصوص اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی هم بیان کرد: با بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی به عنوان رابط صادرکنندگان، می توانیم در بازاریابی و عرضه کالاها به بازارهای هدف گام های موثری در استان برداریم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها