خبرهای داغ:

برگزاری محفل روایتگری شهدا و ایثارگران شاهرود

محفل روایتگری شهدا و ایثارگران شهرستان شاهرود در منزل شهیدان قاسم پور برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۱۲۱۶
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محفل هفتگی روایتگری شهدا و ایثارگران شهرستان شاهرود در منزل شهیدان عباس و ابراهیم قاسم پور در روستای مغان برگزار شد.

در این مراسم که ایثارگران و خانواده معظم شهدا و برخی از مسئولین شهرستان حضور داشتند، اسماعیل قاسم پور برادر شهیدان در سخنانی به معرفی اجمالی شهیدان عباس و ابراهیم قاسم پور پرداخت و گفت: ایراهیم قاسم پور متولد سال 1338 و شاغل در جهاد سازندگی است که در سال 60 در منطقه چزابه به شهادت رسید و دخترش هفت ماه بعد از شهادت این شهید به دنیا آمد.

وی افزود: شهید عباس دانش آموز بود و در سال 1364 در عملیات والفجر 8 در جزیزه بوارین به شهادت رسید و پیکر مطهرش بعد از ده سال به میهن بازگشت و در گلزار شهدا شاهرود آرام گرفت.

پدر شهیدان قاسم پور که خود نیز از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس است نیز در این محفل با تاکید بر ولایت پذیری و پیروی از حق اظهار کرد: شهدا حق گرا بودند و در این مسیر شربت شهادت را نوشیدند و ما نیز با اتکا به خدا و سیره شهدا باید در این مسیر قدم برداریم و از حق و حقیقت دفاع کنیم هر چند همه بر علیه ما باشند.

وی با تاکید بر تداوم راه شهدا گفت: مسئولین باید بدانند که این مسئولیت را از برکت خون شهدا دارند و باید تلاش کنند با پیروی از حق و ولایت در خدمت گذاری به مردم کوشا و فعال باشند.

دختر شهید ابراهیم قاسم پور نیز در این محفل نورانی به بیان دو خاطره از شهید پرداخت و بر ادامه دادن راه شهید با حفظ حجاب و تبعیت از ولایت تاکید کرد.

محمد عباسی پژوهشگر و راوی دفاع مقدس شهرستان نیز در این محفل با تحلیل نامه امام به مناسبت قطعنامه تاکید کرد: این نامه خط و مشی آینده انقلاب اسلامی را تعیین نموده است و باید همه در مطالعه این نامه و تفکر در آن و عمل به بند بند آن کوشا باشیم.

وی افزود: امام قطعنامه را مجبور به پذیرش شد و رهبر انقلاب نیز در خاطره ای به این موضوع اشاره دارند و ما باید بدانیم که امام تلاش بر تحقق انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار و رفع فتنه در عالم داشته است نه مذاکره و معامله با دشمن که امروز بیان می شود.

عباسی تصریح کرد: امام در نامه 27 تیرماه سال 67 تاکید بر ادامه مبارزه با استکبار و تحقق جامعه مهدوی دارند و تاکید می کنند باید مستضعفان جهان بر مستکبرین غلبه کنند و این را ادامه پیدا کند و باید قدرتمند شویم.

پدر شهید مدافع حرم حمزه نیز در این محفل با اشاره خوابی که مادر شهید حمزه دیده بود گفت: شب گذشته مادر شهید خواب می بیند که در منزل شهیدان قاسم پور که عموزاده های ایشان هستند مقام معظم رهبری تشریف آورده و شهید حسین حمزه نیز پذیرایی می کنند و این دلیل شد که ما امروز از سمنان به اینجا بیاییم چون این محفل با عظمت است و باید قدر بدانیم و در این محافل دعا بسیار کنیم که مستجاب است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها