خبرهای داغ:
"ام قصی" در دیدار با مسئول بسیج جامعه زنان:

زنان ایرانی در واقع اسلام حقیقی هستند

" ام قصی" در دیدار با مسئول بسیج جامعه زنان کشور در خصوص بانوان ایرانی گفت: زنان ایرانی در واقع اسلام حقیقی هستند و من امیدوارم در عراق با فرهنگ سازی، بتوانم مثل زن ایرانی را بسازم.
کد خبر: ۸۸۹۱۲۴۸
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، صفحه های تاریخ پُر از روایت وقایع عجیب و تأثیرگذاری است که توسط زنان در موقعیت های خاص چون جنگ ها و صلح ها، انقلاب ها و کودتاها، جشن ها و عزاداری ها، اختراعات و اکتشافات .. رخ داده است. وقایعی که صحنه هایی از عشق و زیبایی، شجاعت و درایت، تصمیم گیری و اجرای به موقع و.. را به نمایش می گذارد.

در این بین زنان مسلمان با داشتن الگوهایی بی نظیر چون فاطمه(س)، خدیجه کبری(س)، مریم(س) و آسیه(س) سرآمد جریانات مثبت و انسانی هستند که تحسین همگان را بر انگیخته است.

زنان و دختران ایرانی در طول هشت سال دفاع مقدس، زنان و دختران فلسطینی در طول سالیان مبارزه و مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس، زنان بحرین و یمن در مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی و زنان مسلمان عراق و سوریه در مبارزه با داعش، داستان هایی شگرف خلق کرده اند که هر یک می تواند درسی بزرگ برای سایر زنان باشد.

این گزارش روایت دیدار با بانوی شجاع عراقی است که داعش! اسمی ترسناک از گروهکی تروریستی که شنیدن نامش هم موی براندام هر زنی راست می کند مقهور شجاعت و درایتش شد، شیرزنی که توانسته است حدود 58 تن از جوانان عراقی که داعش در ژوئن 2014 و در جریان فاجعه اسپایکر به دنبال آنان بود، به کمک خانواده اش نجات دهد.  

"ام قصی"  بانوی سنی از اهالی منطقه العلم در استان صلاح الدین، قهرمان داستان ماست، زنی شجاع و با ایمان که بخاطر شجاعت و فداکاری هایش در مقابل گروه تروریستی تکفیری وحشی داعش، اکنون در عراق، عنوان "بانوی قهرمان " را کسب کرده است و از احترام ویژه ای در میان مردم کشورش برخوردار است

حماسه ای که او خلق کرده است به روزهایی بر می گردد که  گروه تروریستی داعش بعد از اشغال موصل، وارد تکریت شد و 1700 دانشجوی بدون اسلحه نیروی هوایی عراق را که در حال سپری کردن دوران آموزشی بودند و عمدتا زیر 22 سال داشتند، به اسارت گرفت و به صورت دسته جمعی قتل عام کرد، "ام قصی" بدون توجه به رعب و وحشتی که داعش براه انداخته بود، ده ها تن از این جوانان را که گریخته بودند، پناه داد و سپس زمینه خروج آنان از منطقه را فراهم کرد تا دست داعش به آنان نرسد

جنایتی که داعش مرتکب شد در واقعه یورش تروریست های داعش به پایگاه هوایی اسپایکردر تکریت عراق در فاصلهٔ میان یازدهم تا پانزدهم ژوئن ۲۰۱۴ میلادی بود . حجت الاسلام و المسلمین "سیدعمارحکیم" طی دیداری که با "ام قصی" داشت، گفت: « همگان از این زن عراقی درس شجاعت بگیرند؛ ..هیچ تکریم و احترامی نمی تواند حق ام قصی را ادا کند، اما تاریخ این جانفشانی ها را ثبت خواهد کرد. » همچنین نخست وزیر عراق هم به این مادر قهرمان نشان ملی و یک تقدیرنامه اعطا کرد و دو سال پیش با هزینه دولت به سفر حج مشرف شد.

این شیرزن عراقی که اکنون در کشور خود از شیعیان لقب «طوعه زمانه» گرفته است ( "طوعه" همان پیرزنی است که حضرت «مسلم بن عقیل» (ع) را در خانه اش در شهر کوفه پناه داد ) چند روز پیش به همراه دختر و سایراعضای خانواده اش میهمان سازمان بسیج جامعه زنان کشور بود.

وی در این دیدار صمیمی به بیان خاطرات خود از آن روزها پرداخت و گفت: بعد از نجات آن افراد و فراری دادن آنها که دختر و پسرم در نجات تعدادی از آنها نقش بسیار مهمی داشتند، داعش متوجه قضیه شد و قصد کشتن مرا کردند؛ ما برای نجات جان خود به سمت کشتزارها و مزارع رفتیم و در آنجا از طریق کسی که آن جوانان را نجات داده بود به کرکوک و بعد بغداد و از آنجا به سامرا شهر حرمین شریفین رفتیم.

 "ام قصی" در ادامه خاطرات خود با اشاره به اینکه وقتی به شهر خود برگشتیم همه جا ویران شده بود، افزود:  خانه ما هم ویران شده بود در همان وقت ها بود که رسانه ها به سراغ من آمدند و ما شناخته شدیم.

وی با تأکید بر اینکه، این کار را برای رضای خدا کردم نه برای شهرت گفت: با اینکه خود حکومت عراق مرا مشهور کرد اما برای من هیچ اقدامی نکردند!، مگر آن حسینیه را که ساختند!  حسینیه ای که در آن با داعش مبارزه طلبی کردم و می خواستم دفاتر فرهنگی بسازم و  فرهنگ سازی کنم چرا که برخی از افراد هنوز نمی دانند و نیاز به دانستن دارند!

این شیرزن عراقی با اشاره به اینکه متأسفانه کسانی که به دنبال تفرقه افکنی هستند شیعه و سنی بودن را دست مایه قرار داده و چون وحدت به صلاح شان نیست، حتی به دنبال از بین بردن و کشتن من هستند!  گفت: متأسفانه برخی افراد با ایجاد این شبهه که هنوز بخش هایی از عراق – تکریت به آنطرف- ، " صدام" ی هستند باعث دل آزاری سکنه آن مناطق هستند!

 وی در ادامه این گفت وگو در خصوص برنامه های آتی خود گفت: همچنان در حسینیه در خدمت بسیج مردم و دسته های عزاداری و پیاده روی اربعین هستم.

ام قصی در مورد زنان ایرانی نیز گفت: زنان ایرانی در واقع اسلام حقیقی هستند و امیدوارم در عراق بتوانم با فرهنگ سازی، مثل زن ایرانی را بسازم.

در ادامه این دیدار صمیمی " مینواصلانی" رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با ابراز امیدواری که ان شاء الله روزی شاهد باشیم که عراق جزء پیشرفته ترین و آبادترین کشورهای اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: اسلام، آبادترین سرزمین ها را برای مسلمانان طلب می کند و ان شاء الله ما شاهد سرافرازی بیشتر کشور عراق به همت زنان و جوانان آن باشیم.

وی با بیان اینکه ما هم بعد از جنگ تحمیلی، ویرانی های زیادی را مخصوصا در مناطق جنگ زده داشتیم، گفت: تجربه به ما نشان داده است که گروه های جهادی و مردمی نقش بسیار مهمی در آبادانی کشورشان دارند. 

مینا بیابانی، جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور در پایان این دیدار با اشاره به بخشی از کلام " ام قصی" که صحبت از اختلاف افکنی و سوء استفاده از شیعه و سنی کرد، گفت: این شیوه استکبار است که هر کشوری را که خواستار استقلال باشد، راحت نمی گذارد! 

وی با تأکید بر اینکه یکی از راهکارهای دشمن برای سلطه و نفوذ در کشورهای مسلمان ایجاد تفرقه بین مذاهب مختلف در آنجاست، گفت: وجود قومیت ها و مذاهب مختلف در عراق که از این لحاظ شببیه ایران است، این موضوع را کانون توجه دشمنان برای ایجاد تفرقه و حکومت کردن، کرده است!

وی از انگلیس و آمریکا به عنوان سردمداران این شیوه سلطه گری نام برد.

جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه ما هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از ابعاد مختلف مورد تهاجم دشمن قرار گرفتیم، تصریح کرد: اگر تا کنون دوام آورده ایم و با استقلال و اقتدار مثال زدنی مسیر انقلاب اسلامی را با شکوفایی هر چه تمام تر طی می کنیم، وحدت کلمه رمز ما است که دلیلش هم داشتن رهبری فرزانه و مقتدر چون امام خامنه ای است.   

بیابانی در پایان بیان کرد: شما وقتی به عراق برمی گردید در این راستا عمل کنید تا مردم مطیع مراجع دینی انقلاب باشند تا کشورشان را به سرمنزل مقصود برسانند.  

  این نشست با جمله ای تأمل برانگیز ام قصی به پایان رسید آنجا که گفت: اگر ایران نبود داعش جنایات بیشتر می کرد  و همه جا را گرفته بود. ام قصی این شیر زن عراقی بعد از انداختن چند عکس یادگاری با مسئولین بسیج جامعه زنان کشور و تقدیری که از او و خانواده اش به عمل آمد، راهی سفر معنوی مشهد مقدس و زیارت امام رضا علیه السلام شد.

او در سفر خود در تهران  از کاخ نیاوران و جماران بازدید کرد تا تفاوت دو سبک زندگی اسلامی امام خمینی (ره) و سلطنتی خاندان پلهوی را ببیند از  باغ موزه دفاع مقدس دیدار کرد تا روایت جانفشانی جوانان ایرانی هشت سال دفاع مقدس را برای کشور خود به ارمغان ببرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار