خبرهای داغ:

کاهش ۱۳ درصدی شکایت‌های ثبت شده در نظام پزشکی

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی گفت: با وجود آن که سال ۹۵ در زمینه خدمات پزشکی شاهد رشدی حدود ۳۰ درصدی بوده‌ایم، خوشبختانه شکایت‌های ثبت شده در نظام پزشکی کشور حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۸۹۱۲۵۴
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

علیرضا زالی اظهار داشت: در سال گذشته 910 میلیون اقدام درمانی اعم از بستری و سرپایی در کشور انجام شده که میزان تخلفات کمتر از یک هزارم این تعداد بوده است در حالی که نرم جهانی تخلفات سه درصد است در کشور ما این مقدار یک دهم خدمات را هم شامل نمی‌شود.  

وی با اشاره به اینکه پزشکان عمومی بالاترین آمار شکایت‌های مردمی را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: بالاتر بودن آمار شکایت‌ها از این قشر جامعه پزشکی به این معنا نیست که پزشکان عمومی دارای بیشترین تخلفات هستند بلکه علت این امر جمعیت بیشتر پزشکان عمومی کشور و همچنین کثرت مراجعه‌کنندگان به آن‌هاست.  

رئیس‌‌کل سازمان نظام پزشکی افزود: از میان پزشکان متخصص نیز پزشکان زنان و زایمان بیشترین آمار شکایت‌های مردمی را به خود اختصاص داده‌اند ولی این آمار نیز مانند پزشکان عمومی قابل تفسیر است به این دلیل که دو عنصر انسانی نوزاد و مادر در حیطه کاری این پزشکان وجود دارد شانس شکایت‌ها را افزایش می‌دهد.  

زالی اظهار داشت: با وجود آنکه سال 95 در زمینه خدمات پزشکی شاهد رشدی حدود 30 درصدی بوده‌ایم، خوشبختانه شکایت‌های ثبت شده در نظام پزشکی کشور حدود 13 درصد کاهش داشته است.  

رئیس‌‌کل سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه انتخابات نظام پزشکی جمعه هفته آینده به طور همزمان در 212 شهر کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: 5 هزار و 500 نفر در سراسر ایران به‌عنوان کاندیدا ثبت‌نام کردند که در زمینه مراحل تائید صلاحیت آن‌ها اقدامات لازم انجام شده است. 

زالی با بیان اینکه تعداد کاندیداها متناسب با هر استان متفاوت است، گفت: همکاران وزارت بهداشت روش الکترونیکی را برای برگزاری این دوره از انتخابات برگزیدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار