سال گذشته ۲۵ نفر در کهگیلویه وبویراحمد بر اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۸۸۹۱۲۷۶
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در همایش مبارزهافزایش قربانیان اعتیاد در استان با مواد مخدر در دهدشت تعداد قربانیان اعتیاد در سال ۹۴ و ۹۳ را به ترتیب ۱۹ و ۱۱ نفر اعلام کرد.
ناصر رضایی افزود: تقدیم سه هزار و ۸۰۰ شهید مبارزه با مواد مخدر نشان دهنده عزم جدی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با بلای خانمان سوز مواد مخدر است.
وی با اشاره به اینکه همه ما در مقابله با آسیب‌های اجتماعی وظیفه داریم، ادامه داد: در طرح پژوهشی سال ۹۱ یک میلیون و ۳۲۴ هزار معتاد شناسایی شد که نتیجه این طرح در سال ۹۵ دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام شد که این رقم نشان دهنده افزایش آمار اعتیاد است.
رضایی تعداد مراکز درمانی اعتیاد در استان را بیش از ۷۰ مرکز اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۰ دستگاه و نهاد دولتی استان در زمینه مقابله با اعتیاد اعتبار دریافت می‌کنند.
وی اضافه کرد: شورای مبارزه با مواد مخدر استان از طرح‌های پژوهشیِ اساتید و دانشجویان مرتبط با معضل مواد مخدر حمایت می‌کند.
فرماندار کهگیلویه هم گفت: هدف از برگزاری این همایش بسترسازی فرهنگی و اجتماعی برای مبارزه با مواد مخدر است.
علی پوزش با بیان اینکه امکان اشاعه و ترویج مصرف مواد مخدر از سوی سوداگران مرگ در محیط‌های روستایی نیز وجود دارد افزود: ضروری است دهیاران و شوراهای اسلامی در روستا‌ها با آگاهی بیشتر و نگاه تیزبینانه‌تری از گسترش این دام برای جوانان روستا جلوگیری کنند.
فرماندار کهگیلویه افزود: آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و مقابله با مصرف مواد مخدر در سطح مناطق روستایی باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار داد.
ارسال نظرات