خبرهای داغ:

آمادگی هیئت سرمایه‌گذاری چین برای فعالیت در شهرک‌های صنعتی استان فارس

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از آمادگی هیئت تجاری و سرمایه‌گذاری چین برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۱۳۱۸
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
شاهپور قنبری در جلسه با گروه سرمایه‌گذار چین اظهار داشت:با حمایت‌های انجام شده، از ابتدای امسال تاکنون دو سرمایه گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی استان فارس با دریافت زمین، اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در مناطق مختلف استان زیرساخت شهرک صنعتی ایجادشده  و هر منطقه متناسب با مزیت‌های موجود در آن می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار نقش موثری داشته باشد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن مشوق‌های مالیاتی برای طرح‌های صنعتی و تولیدی که با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی ایجاد شده باشند، بیان کرد: در این زمینه چنانچه این طرح‌ها با مجوز سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران انجام شده باشد به ازای هر 5 درصد مشارکت سرمایه‌گذار خارجی به میزان 10 درصد به نسبت سرمایه ثبت و پرداخت شده مشوق مالیاتی تعلق می‌گیرد که حداکثر مشوق‌ها در این زمینه 50 درصد خواهد بود.

نماینده هیئت سرمایه‌گذار چینی نیز در این جلسه با اشاره به علاقمندی این گروه برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های انرژی‌های خورشیدی و طراحی و ساخت نسل جدید لامپ‌های LED، گفت: با توجه به وجود دانش فنی و توانمندی موجود در این گروه سرمایه‌گذاری، در صورت فراهم بودن شرایط و زیرساخت‌ها آماده تولید انبوه این محصولات هستیم.

وی همچنین از تمایل این گروه برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بازسازی و نوسازی خطوط تولید سنگبری‌ها و واحد‌های فراوری سنگ از طریق ورود فناوری‌های جدید به این عرصه خبر داد.

در این جلسه مقرر شد هیئت سرمایهگذار چین از برخی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های  شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بازدید کنند و سپس در جلسات مشترک درباره نحوه سرمایه‌گذاری‌ها اقدام شود.

بازدید از شهرک سنگ خرمبید و ارتباط با کنسرسیوم سنگ شمال فارس نیز از دیگر برنامه‌های این هیئت سرمایه‌گذاری است که در این جلسه درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها