خبرهای داغ:

مردم دیگر از جنوب شهر شیراز فرار نمی‌کنند/ورشکستگی شهرداری شایعه است/کار سیاسی در شورا ‌‌نکردیم

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به بیان تلخ و شیرینهای شورای اسلامی چهارم این کلان‌شهر و همچنین ارزیابی فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت.
کد خبر: ۸۸۹۱۳۲۳
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
آنچه در زیر از نظر شما مخاطبان می‌گذرد مشروح گفت‌وگوی صمیمی غلام‌مهدی حقدل رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با خبرنگار تسنیم است:

ارزیابی شما از فعالیت دوره چهارم شورای اسلامی شهر شیراز چیست؟

حقدل: این روزها در در آخرین روزهای فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در دور چهارم هستیم. خداوند در این چهارسال لطف کرد و توفیق خدمتگذاری مردم را به ما داد و 21 نفر عضو شورا نیز همراه با خدمتگذاری و سربازی انقلاب اسلامی آن را پشت سرگذاشتند.هرچه فکر می‌کنیم لطف خدا بوده که همراه همیشگی ما بود و توانستیم در این مدت خدمتی از خود به یادگار بگذاریم.

مطالبات مردم در مدت چهارسال گذشته جامه عمل پوشیده شد و بسیاری از اتفاقاتی که افتاد روزی برای مردم این شهر آرزو بود. مردم شیراز آرزو داشتند که سوار قطار شهری شوند یا اینکه پارک بزرگ، فضای سبز مناسب، ترافیک روان، امکانات فرهنگی مناسب و همچنین پارک در نزدیک محله و منزل خود داشته باشند که اینها محقق شد.

 یکی از مشکلات شهر شیراز، وضعیت محروم جنوب شهر بود در این زمینه چه اقداماتی انجام شد؟

حقدل: روزی آرزو بود جنوب شهر شیراز از این محرومیت بیرون آمده و زیرساخت‌ها در آن تقویت شود که این مهم به خوبی در سایه توکل به خدا و تعامل و همدلی  بین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری محقق شد. امروز همه نوع زیرساختی در جنوب شهر فراهم است و به خوبی در آن خیابان‌های بزرگ و پارک‌های بزرگ به همراه سایر خدمات رفاهی وجود دارد.

 مردم جنوب شهر، دیگر از جنوب شهر فرار نمی‌کنند بلکه بهترین واحدهای مسکونی را در این مناطق ساخته و آن هزینه می‌‌کنند. معتقدیم با خدمت به مردم جنوب شهر جلو رشد لجام گسیخته مهاجرت مردم از جنوب به شمال غرب شیراز گرفته شد. تمام اینها نشات گرفته از برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهر و تلاش جهادی شهردار و همکارانش بود.

شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری در چهار سال گذشته با امام جمعه، استانداری و سایر ارگان‌ها ارتباطی و تعامل مثبت داشتند که خداوند نیز به این تفکر برکت داد. از خدا خواستیم چهار سال بدون حاشیه و تنش داشته و خدمت کنیم که این اتفاق نیز افتاد و شاهد برکات الهی در عمران و آبادانی کلان شهر شیراز بودیم.

بودجه شهرداری شیراز در 4 سال فعالیت شورای چهارم چه تغییری کرد؟

حقدل: در ابتدای فعالیت شورای اسلامی شیراز در دور چهارم، اعتبارات شهرداری یک‌هزار و 50 میلیارد تومان بود که در سال 96 به سه هزار و  280 میلیارد تومان رسید و با رشد سه برابری همراه بود.

امروز شهرداری شیراز در رتبه دوم درآمدی کلان‌شهرهای کشور قرار دارد. این شایعات را نمی‌پذیریم که شهرداری ورشکسته شده است. در این زمینه استعلام‌هایی انجام داده و به این نتیجه رسیده‌ایم که شهرداری تمام اقساط خود را به موقع پرداخت کرده و در اوراق مشارکت نیز تا سال 91 به طور تقریبی سودها را پرداخت و تسویه حساب کرده است.

اصل فعالیت‌های  شورای اسلامی شهر شیراز چهارم همانند ستاره درخشان می‌درخشد و براین باوریم  تا 100 سال عمر شهرداری کار فرهنگی، عمرانی و توسعه فضای سبز انجام شده و شاهد وسعت در فرهنگسراها، قرائت خانه‌ها و خانه‌های محله بوده‌ایم.

باغ های خانواده از افتخارات دوره چهارم شورای اسلامی شهر شیراز است و افتخار می‌کنیم باغ های کهن و قدیمی که در حال نابود شدن بود توسط شهرداری خریداری، احیاء و تبدیل به باغ خانواده شد تا شهروندان از آن استفاده کنند.

 برخی معتقدند شورای اسلامی کار سیاسی کرده است، نظرتان چیست؟

حقدل:ما کار سیاسی و جناحی نکردیم و هرچه انجام شده خدمت بوده است. تمام فعالیت‌های در شورای و شهرداری شیراز صادقانه و با محوریت خدمت صورت گرفت.

21 عضو مومن و معتقد شورای اسلامی شهر شیراز، کاری کردند کارستان، چه به مزاق برخی خوش آید و چه خوش نیاید. تمام فعالیت‌ها و اجرای برنامه‌ها توام با خدمت با عزت و رفاه بوده است و امیدواریم دنبال شود.

تسنیم: فعالیت شورای چهارم تا چه زمانی ادامه دارد؟

حقدل: تا 15 مرداد 96 فعالیت ها ادامه دارد و مصوب شده تا یک برنامه خداحافظی با مدیران شهردای در سطوح مختلف و کارکنان شورای اسلامی شهر شیراز نیز برگزار شود. مراسم خداحافظی 21 نفر از عضو شورای اسلامی شهر نیز در روزهای آخر فعالیتشان برگزار می‌شود.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در نشستی صمیمانه با اعضای منتخب شورای پنجم دغدغه‌های خود را مطرح کردند و برای در اختیار گذاشتن تجربه‌ها و حضور اعضای منتخب در جلسه های هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها نیز اعلام آمادگی کردند که آن طور که باید و شاید مورد استقبال اعضای شورای جدید قرار نگرفت.

 فعالیت شهردار شیراز را در این 4 سال چگونه ارزیابی می کنید؟

حقدل: مردم هستند که باید نظرشان را در مورد فعالیت‌های شهرداری در این مدت ارائه دهند، اما آنچه مشهود است و اگر  بخواهیم در یک برآیند کلی آن را مورد توجه قرار دهیم این است که، علیرضا‍ پاک فطرت به عنوان شهردار شیراز فعالیت‌های خود را صادقانه و جهادی انجام داد و نباید فراموش شود. بیشتر فعالیت‌ها در شهرداری شیراز بر مبنای  تلاش و خدمت بود اما این بدان معنا نیست که معنی آن ضعف نباشد، ضعف‌ها در جلسه های خصوصی تذکر داده شد و هیچ حاشیه‌‌ای نیز بین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری نبود.

 افتتاح کدام طرح در شیراز برای شما روزهایی شیرین و ماندگار برجای گذاشت؟

حقدل: افتتاح قطار شهری شیرین بودو مردم آرزوی سوار شدن به قطار را داشتند و در دوران فعالیت چهارساله شورای اسلامی شهر شیراز 24.5  کیلومتر از خط یک مترو شیراز در دو مرحله آماده افتتاح شد که مسافرگیری در مرحله دوم به زودی انجام می‌شود.

شورا و شهرداری در این مدت در بخش عمران و فرهنگی خوش درخشیدند و عمده درآمدها در این بخش هزینه شد و زیرساخت‌های عمرانی نیز در جنوب شهر تقویت شد.

از اتفاقات مبارک دیگر در زمینه توسعه فضای سبز، اجرای طرح پوشش سبز در ارتفاعات شیراز بود که در پی آن، با یک اقدام مدبرانه شورای اسلامی شهر و همکاری استانداری و همچنین وزارت راه و شهرسازی و منابع طبیعی  بیش از 30 هزار هکتار از ارتفاعات شهر در اختیار شهرداری قرار گرفت و از دست‌اندازی صاحبان  زر و زور محافظت شد.

 همکاری رسانه ها به ویژه هفته نامه شهرراز با شورای چهارم چگونه بود؟

حقدل: رسانه‌ها در چهار سال فعالیت شورای اسلامی شیراز را یک یار دیدیم و همکاری مناسبی کرده و خوب اخبار را منعکس کردند. انتقادها نیز منصفانه بود و در پی آن بسیاری از مشکلات و کمبودها برطرف شد.

از تمام رسانه‌های استان فارس از جمله صداو سیما، رورزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، هفته نامه‌ها و سایت‌های خبری و تحلیلی استان فارس به ویژه خبرگزاری تسنیم که همراهمان بودند قدردانی می‌کنیم.

سخن پایانی؟

حقدل: مردم شیراز شهروندانی با کرامت و عزیز هستند. امیدواریم اعضای شورای جدید خدمت را اولویت قرار داده و با مشورت و راهنمایی به دنبال عمران و آبادانی شهر بوده و اسیر جریان سیاسی نباشند. معتقدیم باید به مردم و مطالبات آنان بهاء داده شود تا شیراز از عقب ماندگی‌ها در برخی بخش‌ها نجات یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار