مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان یزددر جمع جهادگران دانشجو:
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان یزد گفت: وجود واسطه‌ها و دلّالی درفروش محصولات تولیدی روستاهای استان یزد باعث شده تا درآمد روستائیان کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۸۸۹۱۳۳۹
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان یزد در نشستی با حضور جمعی از دانشجویان جهادگر فعال در عرصه خدمت رسانی به روستاه ها و مدیران جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای طرح همگام با کشاورز در این استان گفت: با اجرای این طرح حدود ۱۰۰ شورای علمی به‌منظور افزایش بهره‌وری و پیشرفت اقتصاد و کشاورزی روستاها تشکیل می‌شود.

محمدعلی میرعلی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد خلأهای علمی در روستاها باعث شده مشکلات متعددی به‌خصوص در امر کشاورزی، دام‌پروری و اقتصاد روستائیان به وجود بیاید اظهار داشت: به‌عنوان‌مثال میانگین تولید گندم در استان ۳/۴ تن در هکتار بوده، درصورتی‌که گندم کارهای نمونه‌ای نیز در استان داریم که در سال گذشته حدود ۱۱ تن در هکتار برداشت داشته‌اند. اگر بتوانیم مقدار میانگین را به مقدار برداشت توسط گندم کاران نمونه نزدیک کنیم و تقریباً تا دو برابر افزایش دهیم می‌توانیم حتی در این حوزه به صادرات نیز فکر کنیم.

وی تأکید کرد: پر کردن این خلأ موجود باکار علمی و همیاری کشاورزان امکان‌پذیر است و بسیج مهندسی کشاورزی و سایر رده‌های علمی بسیج در این راستا تلاش می‌کنند. همکاری با گروه‌های جهادی، حضور در روستاها و حمایت از شوراهای علمی تشکیل‌شده در روستاها ازجمله این اقدامات است که با بازخورد مناسب و استقبال روستائیان همراه بوده است.

میرعلی به کارکردهای راه‌اندازی شورای علمی در روستا اشاره کرد و بیان داشت: راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی در روستاها، ایجاد شرایط حضور و همکاری کارشناسان و مهندسان در روستاها و ارائه مشاوره به کشاورزان و دام‌پروران، استفاده از ظرفیت شبکه شباب بسیج به‌منظور تجارت الکترونیک کالا و محصولات تولید روستائیان و همکاری درفروش و بازاریابی ازجمله کارکردهای این طرح است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان بابیان اینکه وجود واسطه‌ها و دلّالی درفروش محصولات تولیدی روستاهای استان باعث شده تا درآمد روستائیان کاهش یابد و سود چندانی نصیب آن‌ها نشود خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و راهکارهایی برای حذف این واسطه‌ها و بهبود وضعیت فروش محصولات روستائیان در نظر گرفته‌شده است تا سود بیشتری نصیب این مردمان شریف و پرتلاش شود.

ارسال نظرات