استاد حوزه و دانشگاه:

تقویت گفتمان انقلاب اسلامی هدف اصلی نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی

استاد حوزه و دانشگاه گفت: هدف اصلی نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی تقویت گفتمان انقلاب اسلامی است که در راستای مردمی کردن و استفاده از ظرفیت نهج‌البلاغه، این نهضت را تشکیل دادیم
کد خبر: ۸۸۹۱۳۶۶
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع شامگاه یکشنبه در نشست تخصصی نهج‌البلاغه که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه روزگار امروز ما روزگار نهج‌البلاغه است، اظهار داشت: شبیه‌ترین دوره تاریخی به‌نظام جمهوری اسلامی ایران دوران حکومت امام علی (ع) است.

وی تمام فرمایشات امام علی (ع) قبل از حکومت به یک جلد می‌رسد اما وقتی به حکومت رسید بیاناتش 26 جلد شد یعنی امیرالمؤمنین (ع) حکومت تفکر و گفتمان را تغییر می‌دهد، افزود: چهار سال قبل نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی با حرکات خودجوش و مردمی آغاز شد به‌طوری‌که امروز در 27 کشور جهان نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی آغازشده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کتاب نهج‌البلاغه سبب تقویت گفتمان انقلاب و وحدت جامعه اسلامی می‌شود عنوان کرد: هر کس که می‌خواهد با معارف اسلامی آشنا شود باید با نهج‌البلاغه امام علی (ع) آشنا شود.

وی بیان کرد: هدف اصلی نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی تقویت گفتمان انقلاب اسلامی است که در راستای مردمی کردن و استفاده از ظرفیت نهج‌البلاغه، این نهضت را تشکیل دادیم چراکه گفتمان انقلاب اسلامی در خواص جامعه نسبت به دهه 60 تفاوت کرده است و اگر بستر گفتمان جامعه خراب شود هیچ‌چیز نمی‌تواند آن را درست نمی‌کند.

مهدوی ارفع با اشاره به اینکه کشور ما درنهایت تحریم‌ها و در سایه وحدت به بسیاری از دستاوردهای علمی روز دنیا رسید ف تصریح کرد: امروز کشور ما باوجود آتش در منطقهدر گلستان امنیت است و تحول بنیادین یک ملت به دلیل تغییر گفتمان انقلابی است.

وی گفت: آمار 80 درصد مشکلات ما به دلیل ضعف مدیریت و 20 درصد مشکلات به دلیل تحریم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات