سرپرست شهرداری بیجار از آغاز طرح ساماندهی دست فروشان از تاریخ دوم مرداد در بیجار خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۱۳۹۵
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رحمان ولی پناه ، سرپرست شهرداری بیجار در جلسه هماهنگی ساماندهی دست فروشان که با حضور سرهنگ چگینی، فرماندهی انتظامی شهرستان بیجار، رئیس پلیس راهور، مسئولین واحدهای انتظامی و واحدهای شهرداری بیجار در محل شهرداری برگزار شد، ضمن توضیح در رابطه با وضعیت دست فروشان و دلایل مختلف به وجود آمدن شغل کاذبی مانند دست فروشی، گفت: دست فروشی نتیجه علل و عوامل زیادی از جمله دلایل فرهنگی، اجتماعی، بیکاری و ... است و در یک روز به وجود نیامده که بتوان به راحتی و با قوه قهریه جمع آوری یا ساماندهی شود.

 

وی با بیان اینکه تمام دستگاه ها باید در این راستا به نحو احسن وظایف خود را انجام دهند تا بتوان با این مسئله به درستی برخورد کرد، افزود: درست است که شهرداری متولی ساماندهی دست فروشان می باشد اما به تنهایی قادر به انجام این مهم نیست و مطلوب است که دستگاه های قضایی و انتظامی و اجرایی هم در این راستا به کمک شهرداری بیایند.

ولی پناه به نارضایتی و شکایات مردمی در رابطه با وضعیت معابر و پیاده روهای مرکز شهر که توسط دست فروشان و بعضی مغازه داران تصاحب شده است اشاره کرد و گفت: مردم حق دارند و پیاده روها وضعیت خوبی برای تردد مردم و نوامیس مردم ندارند و باید هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی دست فروشان اقدام کرد.

 

سرپرست شهرداری بیجار در ادامه به وضعیت کاسبی دست فروشان پرداخت و خاطر نشان کرد: دست فروشان هم از جنس همین مردم و دنبال کسب روزی حلال هستند و باید به نحوی عمل کرد که شخصیت و کسب آنها هم مورد خدشه قرار نگیرد.

 

وی از ایجاد محل هایی برای استقرار دست فروشان در گاراژهای سید لشگر و مهدوی خبر داد و افزود: دو گاراژ برای حضور کسبه محترم دست فروش آماده شده است و از آنها خواهشمندیم که جهت ادامه کار خود به این دو گاراژ مراجعه کنند و مطمئنا شهرداری می تواند بعد از حضور کسبه دست فروش، خدمات دیگری هم به آنها ارائه دهد.

 

ولی پناه در پایان ضمن تشکر از دادستان محترم، فرماندهی انتظامی، فرماندار محترم، ریاست محترم راهور بیجار و تمامی دستگاه هایی که در این امر به شهرداری یاری می رسانند، اعلام داشت: فردا دوشنبه ، مورخ دوم مرداد ماه ساماندهی دست فروشان اجرایی خواهد شد و عوامل شهرداری و انتظامی در محل های مورد نظر مستقر شده و کسبه محترم دست فروش را به محل های مورد نظر راهنمایی و هدایت خواهند کرد.

 

سرهنگ کرمی چگینی، فرماندهی انتظامی شهرستان بیجار هم در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای کمک به شهرداری در امر ساماندهی دست فروشان، گفت: نیروهای انتظامی با دستور دادستان محترم در این امر با شهرداری همکاری خواهد کرد و امیدواریم این مسئله با موفقیت انجام شود.

 

وی با بیان اینکه ما قصد برقراری نظم و اجرای قانون را داریم ، افزود: ما نمی خواهیم برای کسی ایجاد مشکل کنیم و وظیفه ما ایجاد آرامش و امنیت مردم است و در این راه از تمام توان خود بهره خواهیم برد.

 

چگینی در ادامه برای اجرای ساماندهی دست فروشان در روز دوم مرداد ماه اعلام آمادگی کرد و خاطرنشان نمود: کسبه محترم دست فروش هم حق کاسبی و ارتزاق روزی دارند و هدف ما ایجاد تسهیل در این امر است و امیدواریم باهمکاری مردم و کسبه محترم دست فروش، بتوان این کار را به نحو احسن انجام داد
 
انتهای پیام/7727
 
ارسال نظرات