مصطفی برزگر
گزارشی از جهاد دانش آموزان ایلامی برای آبادانی مدارس؛
دانش آموزان ایلامی با حضور در طرح هجرت ایثار، گذشت، اخلاص، ولایت مداری و استفاده از نیروی جوانی را تمرین می کنند
کد خبر: ۸۸۹۱۴۳۹
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، در سال‌های اخیر یکی از واژه‌هایی که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید شده است واژۀ جهاد است

ایشان در بیان ضرورت حرکت‌های جهادی می‌فرمایند:« اگر یک ملّتی به خود نیاید، خود را قوی نکند، دیگران به او زور می‌گویند. بعضی ملّت‌ها هستند که تا قوی‌شدن، فاصلۀ زیادی دارند؛ امیدی وجود ندارد که بخواهند در خود آن نیرویی را که بتوانند مقابله کنند با زورگویان و گردن‌کلفت‌های عالم، ایجاد کنند؛ امّا ملّت ما این‌جور نیست. ما اوّلاً استعداد قوی شدن، زیاد داریم، امکانات و ظرفیّتها هم زیاد داریم. ملّت ما به ‌سمت اقتدار ملّی هم راه افتاده است و راه زیادی پیموده است.»

در قرآن کریم هم گاهی بحث جهاد مطرح گردیده است: «وَ جاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ». با بررسی آیات و روایات معلوم می‌گردد که واژه جهاد به معنای هرگونه کوشش در راه خدا و تلاش برای انجام نیکی‏ها است.

بنابراین یکی از آرمان های سند چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی، مهیا کردن انسان های فعال،مسئولیت پذیر، ایثار گر، موهن، برخوردار از وجدان کاری است که شکوفایی و سربلندی ایران اسلامی را رقم خواهد زد.
در اسلام هم به سیر و سفر سفارش زیادی شده است در حدیثی از پیامبر اسلام(ص) هجرت فی سبیل الله در ردیف جهاد در راه خدا آمده است که این نشان از اهمیت هجرت را می رساند.

جهاد دانش آموزان ایلامی برای آبادانی مدارس

اجرای طرح هجرت سه یکی از طرح های مهم و برجسته میان سپاه پاسداران و آموزش و پرورش است که به فرمان و پیشنهاد مقام عظمای ولایت در کشور راه اندازی و به صورت گسترده به همت دانش آموزان اجرا می شود.
کار در راه خدا خستگی نمی شناسد که دانش آموزان داوطلب در طرح هجرت سه با اراده قوی و الهی آماده اند تا کارهای بزرگی را در جهت آبادانی در مدارس انجام دهند.
چند سالی است که طرح هجرت سه جهت تعمیر و زیبا سازی مدارس بین آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی منعقد شده که در این طرح مدارس نیازمند جهت تعمیر و زیبا سازی توسط آموزش و پرورش به جهاد گران بسیج دانش آموزی معرفی می شود و بسیجیان با نظارت کارشناسان به صورت داوطلبانه این کار خداپسندانه را انجام می دهند

129مدرسه استان ایلام در طرح هجرت 3 مرمت می شوند

ایوب ناصری مسئول بسیج دانش آموزی ایلام، شرکت در طرح هجرت سه را برای دانش آموزان یک فرصت دانست و گفت: دانش آموزان جهادگر باید این فرصت را غنیمت بشمارند و بدانند که با این خدمت خود در اصل به نظام و انقلاب خدمت می کنند و کارشان مجاهدت در راه خداست.
وی با بیان اینکه امسال در طرح هجرت ۳ تعداد ۱29 مدرسه در نقاط مختلف استان ایلام مرمت و بازسازی می شود اظهار کرد: این دانش آموزان در عرصه های مختلف زیبا سازی و بهسازی ،شعار نویسی،رنگ آمیزی مدارس سطح شهر زیر نظر استاد کار و مربی فرهنگی فعالیت می کنند.
مسئول بسیج دانش آموزی ایلام با بیان اینکه امسال در این طرح، 24 هزار و 380 دانش آموز بسیجی در اکیپ های 5 تا 10 نفره گروه بندی شده اند افزود: آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت گروهی ،کمک به سازندگی،خدمت رسانی به روستاها،تقویت روحیه مشارکت پذیری و استفاده بهره گیری از توان فرهنگی ،هنری و فکری دانش آموزان از دیگر نتایج و اهداف این اردوها است.
ناصری بیان کرد: طرح هجرت سه طرحی برای ترزیق روحیه جهادی، خودباوری و شادابی است که یکی از بهترین و ارزشمند ترین برنامه های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، تربیتی و تبلیغی برگرفته از منویات و تدابیر راهگشای مقام معظم رهبری است.
وی تصریح کرد: دانش آموزان بسیجی شرکت کننده در این طرح در چندین قسمت دیوار نویسی ، نقاشی و طراحی ، تعمیرات میز و صندلی مشغول فعالیت می شوند که این طرح بعد از ماه مبارک رمضان در ایلام آغاز و تا 15 شهریور ادامه دارد.
ناصری خاطرنشان کرد: در بحث صرفه جویی و استفاده از امکانات برای زیبا سازی مدارس، دانش آموزان توجیه شده و مربیان آموزشی مدارس در محل اجرای این طرح ها حضور دارند.
وی عنوان کرد: نیروی انسانی شرکت کننده در طرح هجرت در طول اجرای طرح تلاش خواهند کرد که مدارس به زیباترین وجه آماده برقراری کلاس های درس باشد.
وی گفت: حضور دانش آموزان در این طرح از آن جهت حائز اهمیت است که موجب نشاط روحی و جسمی دانش آموزان شده و همچنین با کار خود باعث عمران و آبادانی در مدارس می شوند.
محمد اسدی دانش آموز جهادگر در طرح هجرت سه با بیان اینکه برای اولین بار است در این اردوی جهادی شرکت می کنم، گفت: رضای خدا، اطاعت از فرمان ولایت و کمک به نوسازی مدارس که آسایش دیگر دانش آموزان در مدارس فراهم شود مهمترین هدفم برای شرکت در طرح هجرت سه است

مهمترین آسیب از ناحیه شبکه های اجتماعی بر علیه دانش آموزان است

وی نقش دانش آموزان را در طرح هجرت اردوهای جهادی موثر و مهم دانست و گفت: برنامه های بسیج برای جلوگیری از توطئه های دشمن سر راه نوجوانان و جوانان قرار می گیرد موثر است و آنها را از این توطئه ها و آسیب های شبکه های اجتماعی مصون نگه می دارد.

 
ارسال نظرات