مصطفی برزگر
در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفت؛
کشاورز نمونه ایوانی توانسته با کار وهمت والای خود از خاک منطقه زرنه محصولات متنوعی را برداشت نماید
کد خبر: ۸۸۹۱۴۴۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، اقتصاد مقاومتی یکی از رویکردهای مورد تاکید مقام معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد،رهبر معظم انقلاب بارها بر اجرای اقتصاد مقاومتی در مقابل نفوذ اقتصادی تأکید داشته و همواره اظهار داشته‌اند ملت ایران بایستی در هر شرایطی با تکیه‌بر توانایی‌های خود اقتصاد کشور را حتی در شرایط تحریم اداره کند، بطوری که ایشان سال 96را را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری کردند.

بدون شک مردمی کردن اقتصاد یعنی استفاده از ظرفیت‌های خود مردم برای ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات داخلی می تواند کمک شایانی در رونق اقتصادی کشور در بخش های مختلف باشد.

در شهرستان ایوان جوانان و کارآفرینان زیادی هستند که با تکیه بر استعدادها و ظرفیت هایی که در خود می بینند در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی گام های موثری برداشته اند.

یکی از این افرادی که درطی سالهای گذشته توانسته است با همت والای خود از خاک منطقه زرنه محصولات متنوعی را تولید و به بازار عرضه کند علیرضا اقبالی کشاورز نمونه ایوانی است که خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری جویزر به گفتگو با وی پرداخته است.

اقبالی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:علاقه زیادی به کشاورزی داشتم به همین دلیل در سال82با بهره گیری از نظر کارشناسان رشته کشاورزی اقدام به استفاده از سیستم ابیاری قطره ای در سطح مزرعه خود نمودم ،با بهره گیری از این روش شاهد پیشرفت و بازدهی بیشتر محصول در سطح هکتار در مزرعه بودم.

اقبالی گفت: با اتوجه به اینکه در عرصه کشاورزی در سالهای اولیه نتایج خوبی را توانستم بدست آورم و با ظرفیت و توانی که در خودم دیدم تصمیم به گسترش مزرعه نمودم وبا خرید مقدار بیشتری زمین زراعی در حال حاضردر سطح 20هکتار مشغول به امر کشاورزی و پرورش ماهی هستم.

وی افزود: با توکل به خدا و همکاری اعضا خانواده ام توانستم در سطح این 20هکتار محصولات متنوعی از جمله ،گردو ،بادام، انار،هلو،پسته و انگور.... را برداشت و روانه بازار فروش نمایم.

اقبالی بیان داشت:محصولات تولیدی با توجه به کیفیت از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند با اشتقبال خوبی مواجه می شوند به همین خاطر در سطح خود شهرستان بفروش می رسد.

وی ادامه داد:در سطح این 20هکتار توانسته ام زمینه اشتغالزایی 7نفر را بصورت مستقیم فراهم نمایم که با کار و تلاش بی وقفه مایحتاچ و چرخ رندگی را بچرخوانیم

این کشاورز نمونه بیان داشت: با توجه به اینکه از نعمت آب برخوردار بودم با پیشنهاد و همکاری خانو اه ام در راستای ایجاد یک استخر پرورش ماهی در سال 93اقدام نمودم که خوشبختانه در این زمینه با تلاش و کوشش و مراقبتی که انجام دادیم توانستیم رضایتمندی مشتریان را جلب نماییم و در حال حاضر 4هزار قطعه ماهی سردآبی در استخر مزرعه را پرورش دهیم.

وی به توسعه مزرعه خود اشاره کرد و ادامه داد:یکی از ظرفیت هایی که می شود در زمینه اقتصاد مقاومتی می توان به ان ورود پیدا کرد،دامداری است که بنده در همین مزرعه اقدام به ایجاد گاوداری نمودم ولی متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی که پیش رو آمد این بخش از مزرعه راکد شد ،دلیل آن هم نبود اعتبار ارزان قیمت و حمایت مالی و... است چرا که اگر این بخش از مزرعه فعال می شد می توانستیم زمینه اشتغال افراد دیگری را فراهم نماییم..

وی در پایان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری نمودند بیان داشت: ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی در منطقه زرنه وجود دارد چنانچه حمایتی صورت بگیرد می توان شاهد خودکفا شدن در عرصه های مختلفی باشیم چرا که اتکا به توان و ظرفیت بومی و منطقه ای زمینه تامین بسیاری از نیاز ها زا فراهم می کند.



ارسال نظرات