خبرهای داغ:
معاون سیاسی استانداری قزوین:

جوانان ظرفیت ارزشمندی برای پذیرش مسئولیت دارند

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: جوانان ظرفیت ارزشمندی برای مسئولیت پذیری دارند و از مدیران انتظار داریم از جوانان برای پیشبرد برنامه ها استفاده کنند.
کد خبر: ۸۸۹۱۴۸۴
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سید سعید شاهرخی در اولین جلسه مجمع مشورتی جوانان استان که روز دوشنبه در سالن باقرالعلوم(ع) استانداری برگزار شد اظهارداشت: باید به استعدادها و ظرفیت های جوانان در عرصه های مختلف باور داشته باشیم و برای استفاده از آن برنامه ریزی لازم صورت گیرد.


وی اضافه کرد: حضور جوانان در عرصه های مختلف در کنار مدیران از دغدغه هایی است که اگر مورد توجه قرار گیرد می تواند به نتایج خوبی منجر شود.


شاهرخی تصریح کرد: نقش جوانان در دوره های مختلف تاریخی بویژه در دوران معاصر و فرایند انقلاب اسلامی موثر بوده که حضور دانشجویان در حادثه ۱۶ آذر سال ۳۲، نهضت امام خمینی در سال ۴۲، تسخیر لانه جاسوسی، دفاع مقدس، عرصه های سازندگی و علمی بخشی از این حضور پررنگ است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین یادآورشد: پیش بینی می شود در دولت دوازدهم با درک صحیح از نقش و جایگاه جوانان توجه ویژه ای به این قشر صورت گیرد.


وی اظهارداشت: نقش جوانان در انتخابات اخیر و فعالیت های آنها در ستادها کاملا مشهود بود و فرصت مجدد خدمت گذاری در دولت تدبیر و امید مدیون حضور جوانان باانگیزه ای است که با جدیت در صف اول این فعالیت سیاسی و انتخاباتی حضور یافته و از مشی دولت دفاع کردند.


شاهرخی گفت: در انتخابات اخیر شعارهای دکتر روحانی بیشتر مورد اقبال جوانان قرار گرفت و رای به ایشان به خاطر صداقت، شفافیت، عقلانیت، تکثر و تنوع دیدگاه هایی بود که در شعار ها و سیاست های رئیس جمهور وجود داشت و مورد اقبال عمومی و بویژه جوانان قرار گرفت.


وی افزود: وفاداری جوانان قابل تقدیر است و امروز فرصت مناسبی است تا از ظرفیت جوانان برای تحقق اهداف دولت استفاده شود.


معاون استاندار تصریح کرد: در برگزاری نشست های دوره ای با حضور نمایندگان بخش های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی، اجتماعی و ورزشی
درخصوص نحوه و شکل استفاده از توانمندی های جوانان باید هم اندیشی کرده و این ایده را عملیاتی و اجرا کرد.


شاهرخی یادآورشد: مدیران دستگاه های اجرایی باید به ضرورت استفاده از مشاوره جوان اعتقاد و باور داشته باشند و این موضوع نباید شعاری و نمایشی باشد و لازم است در تمامی دستگاه ها و فرمانداری ها از مشاور امور بانوان و جوانان استفاده شود.


وی گفت: تشکیل جلسه با جوانان بسیار راه گشا و اثر بخش است و از پراکندگی در کارها جلوگیری می کند و امیدواریم این نشست ها مستمر باشد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین اضافه کرد: قزوین از استان های امن کشور است و در این شرایط به دنبال ارتقاء شاخص های امنیتی هستیم.


شاهرخی گفت: توجه به حوزه امور اجتماعی و سیاسی به عنوان یکی از اولویت های دولت و وزارت کشور است و تقویت سرمایه اجتماعی از اولویت های دولت تدبیر و امید است که در این خصوص توجه به  سازمان های مردم نهاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بدون مشارکت مردم هیچ موفقیتی حاصل نمی شود.


وی افزود: هرچند در دولت یازدهم تعداد سمن ها افزایش قابل توجهی داشته اما انتظار داریم دستگاه های اجرایی در واگذاری اختیارات به سمن ها جدی تر باشند و ما نیز از راه اندازی سمن های جدید حمایت می کنیم.


معاون سیاسی استانداری قزوین تصریح کرد: انجمن ها صنفی در این حوزه می توانند جایگاه مهمی در تقویت سرمایه اجتماعی داشته باشند و در حوزه سیاسی توجه جدی و واقعی به احزاب فراگیر که دامنه فعالیت آنها بتواند افراد بیشتری را پوشش دهد از اولویت هاست.


وی اظهارداشت: با راه اندازی خانه احزاب تصمیم داریم تشکل های سیاسی را از نظر معنوی و عملی تقویت کنیم.


.شاهرخی افزود: متاسفانه فعالیت بیشتر احزاب فصلی است و فقط به زمان انتخابات محدود می شود در صورتیکه احزاب می توانند مطالبات مردم و جریان ها مختلف را نمایندگی و منعکس کنند و در لایه های عمیق جامعه اثر گزار باشند.


وی گفت: باید هزینه کار حزبی را کاهش دهیم تا گروه های مختلف در چهارچوب قانون بتوانند دیدگاه ها و انتقادات خود را مطرح کنند.


معاون سیاسی استاندار بیان کرد: توجه به اقشار و گروه های مختلف از جمله بانوان، جوانان، اصحاب فرهنگ و هنرمندان بیش از گذشته باید در دستور کار باشد و مطالبات این افراد در دوره جدید مورد توجه قرار گیرد.


وی بیان کرد: فعالیت جوانان باید اثربخش باشد و مدیران و مجریان نیازمند خدمات و مشاوره ها و دیدگاه های جوان باشند و این کار نیازمند عملی منسجم و هدفمند از سوی جوانان است.


شاهرخی اظهارداشت: لازم است نماینده جوانان در جلسه شورای اداری استان دغدغه ها و انتظارات جوانان را از مدیران دستگاه ها مطرح کند تا بستر طرح مطالبات جوانان در جامعه فراهم شود.


معاون سیاسی استاندار گفت: از مدیران دستگاه ها و فرمانداران خواسته ایم بر استفاده از توان و ظرفیت جوانان در پست مشاوره و استفاده از طرح های این قشر اجتماعی جددی باشند و این موضوع از شاخص های ارزیابی مدیران خواهد بود.


وی افزود: برای تحقق برنامه های دولت نیازمند وحدت و همدلی هستیم و از همه گر. هها انتظار همکاری داریم.


شاهرخی گفت: دولت  تدبیر و امید متعلق به همه مردم است اعم از آنهایی که رای داده اند و یا رای نداده اند لذا حوزه خدمات دولت همه مردم را در برمی گیرد اما این انصاف نیست که دیدگاهی که رای نیاورده، دولت را قبضه و پست ها را مصادره کند.


معاون استاندار بیان داشت: نباید دایره اصلاح طلبی و اعتدال محدود و بسته شئد اما کوچکترین سستی از مدیران در اجرای برنامه ها و سیاست های دولت قابل قبول نیست و در حال ارزیابی مدیران هستیم و قطعا" با چنین مدیرانی خداحافظی خواهیم کرد.


در این نشست ۲۰ نفر از جوانان به نمایندگی از گروههای مختلف دیدگاه ها، نقطه نظر و پیشنهادات خود را در زمینه استفاده از جوانان در پیشبرد سیاست ها و برنامه های دولت  بیان کردند.


1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار