خبرهای داغ:
شهردار تهران گفت: تمام خطوط مترو تا پایان این دوره شهرداری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد همچنین 66 واگن به مترو و 30 دستگاه اتوبوس نیز به ناوگان اتوبوسرانی شهر اضافه شده است.
کد خبر: ۸۸۹۱۴۹۵
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم بهره‌برداری از 66 دستگاه واگن و لوکوموتیو برقی مترو تهران و حومه و همین طور نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران با ورود اتوبوس‌های تک‌کابین جدید، اظهار داشت: وعده‌ای که به مردم داده بودیم به همت مجریان و کارکنان مترو و شرکت واگن‌سازی عملی شد.

وی ادامه داد: قول داده بودیم در هر فصل تعدادی واگن را وارد شهر کنیم و امروز بر اساس این قول 66 واگن به مترو اضافه شد و همین طور 30 دستگاه اتوبوس نیز به ناوگان اتوبوسرانی شهر اضافه شد.

قالیباف بیان داشت: بر همین اساس 200 هزار نفر به ظرفیت روزانه مسافربری حمل و نقل اضافه می‌‌شود. 

وی افزود: در بخش اقتصادی نیز قرارداد 450 میلیون یورویی بانک شهر بسته شده است و 200 واگن دیگر تا پایان سال تحویل مترو داده خواهد شد.

شهردار تهران یادآور شد:‌ شرکت واگن‌سازی این ظرفیت را دارد که روزانه دو واگن بسازد و به عبارتی در سال 600 واگن در این شرکت ساخته می‌شود، ولی از سوی دیگر با مشکلات نقدینگی و منابع مالی مواجه هستیم و باید دولت در توسعه واگن‌سازی توجه بیشتری داشته باشد.

وی یادآور شد: با توجه به تلاش همکاران تمامی خطوط مترو تا پایان این دوره شهرداری به بهره‌برداری می‌رسد.

قالیباف درباره خطوط 6 و 8 مترو اشاره کرد و گفت:‌ خط 6 بیش از 95 درصد پیشرفت داشته است و قطعاً به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تا پایان این دوره ظرفیت مترو تا 10 میلیون نفر مسافر در روز می‌رسد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ادامه بزرگراه حکیم تا هفته آینده آماده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 وی درباره خطوط مترو اظهار داشت: در سال‌های گذشته در حوزه تصمیم‌گیری مترو حومه را از تهران جدا کردند که در این مدت هیچ اتفاقی نیفتاد و دوباره مترو حومه به تهران سپرده شد که مترو فرودگاه امام (ره) راه‌اندازی و افتتاح شد.

قالیباف یادآور شد: به دنبال آن هستیم که ادامه خط 3 به اسلامشهر متصل شود. 

شهردار تهران با اشاره به عدم اجرای تعهدات دولت در حوزه حمل و نقل عمومی گفت:‌بر اساس قانون باید 82.5 درصد از پول اتوبوس‌ها را دولت پرداخت کند ولی از سال 89 تا کنون هیچ اتوبوسی واگذار نشده است.

وی بیان داشت:‌ شهرداری تهران به دنبال خصوصی‌سازی تلاش کرد و امروز یکی از افتخارات ما این است که با رویکرد اقتصاد مقاومتی نسبت به تأمین اتوبوس‌های لازم اقدام کردیم.

قالیباف بیان داشت: در حال حاضر از هر کجای شهر که باشید با طی کردن 350 متر حتماً به یک ایستگاه حمل و نقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس دسترسی پیدا خواهید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها