خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین:

حضرت معصومه(س) دارای مقام عصمت است

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: به ایشان کریمه و معصومه گویند یعنی کسی اگر حاجتی به پیش ایشان برد از بزرگواری و کرامتشان دست خالی باز نمی گردد.
کد خبر: ۸۸۹۱۴۹۹
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

حجت الاسلام رضا کاظم لو مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه و روز دختران در خصوص جایگاه این امامزاده واجب التعظیم اظهار کرد: نام شریف دختر بزرگوار امام موسی بن جعفر فاطمه (سلام الله علیها) است و برحسب جایگاه و مقام علم و عصمت ایشان معصومه نامیده شده اند و به سبب کرامت و الطاف باقیه ی این بزرگوار لقب کریمه را نسبت داده اند و بسیار نیکو و زیباست که این چنین روزی به نام روز دختران و بزرگداشت مقام حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) نامگذاری شده است.

وی در رابطه با مقام علم و عصمت حضرت تصریح کرد: عده ای به دیدار امام موسی کاظم (علیه السلام) رفتند و سوالات کتبی شان را به بیت امام دادند و در حالی که امام حضور نداشتند اما سوالات به طور کامل و صحیح پاسخ داده شد. اصحاب در بازگشت با امام رو به رو شده و پاسخ ها را به ایشان نشان داده و ایشان زمانی که مطلع شدن پاسخ ها از حضرت معصومه بوده است چندین بار فرمودند "فداها ابوها" و این جمله بوده که پیامبر (صلوات الله علیه) بارها درباره حضرت زهرا (سلام الله علیه) به کار برده اند.

کاظم لو در خصوص فضایل شخصی حضرت ابراز کردند: حضرت معصومه لقب کریمه دارند که کرامت از عالم حیات انسان باز می گردد که به ایشان کریمه و معصومه گویند یعنی کسی اگر حاجتی به پیش ایشان برد از بزرگواری و کرامتشان دست خالی باز نمی گردد. همچنین از جلوه های اخلاقی ایشان خانواده دوستی است که دلیل هجرت ایشان به ایران دلتنگی برای برادرشان حضرت امام رضا (علیه السلام) و البته کمک به دین بوده است.

1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار