خبرهای داغ:
جشن "دندان زیبای من" در دانشکده دندانپزشکی سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۱۶۰۶
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، جشن "دندان زیبای من" با حضور دکتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی، دکتر صالحی رئیس دانشکده دندانپزشکی، جمعی از مدیران دانشگاه و با حضور 500 نفر از کودکان و نوجوانان به اتفاق خانواده در سالن رازی دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.

دکتر صالحی رئیس دانشکده دندانپزشکی با اشاره به هدف از برگزاری این برنامه، گفت: با توجه به برگزارى اولين همايش ملى ارتقاى سلامت دهان و دندان در اسفند ماه 95 در دانشگاه علوم پزشكى استان سمنان و در راستاى  محور اصلى همايش كه توجه خاص به آموزش مناسب بهداشت دهان و دندان  مادر و كودك ميباشد در شامگاه روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی اقدام به برگزاری جشنی با عنوان "دندان زیبای من" در سالن رازی دانشکده دندانپزشکی نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، با اشاره به اینکه برای نخستین بار در طول اجرای طرح تحول نظام سلامت به سطح سه دندان پزشکی برای عموم مردم ازجمله روستائیان و مناطق کمتر برخودار بهداشت دهان و دندان توجه خواهد شد، گفت: جشن «دندان زیبای من» در سمنان برگزار شد.

دکتر مهدی شادنوش، ضمن اشاره به اهمیت بهداشت دهان و دندان از کودکی تا میان‌سالی، بیان کرد: برای نخستین بار توجه ویژه وزارت بهداشت به مقوله دهان و دندان باعث شد تا امروز شاهد برگزاری مراسم مختلفی در سطح استان از جمله جشن  «دندان زیبای من» باشیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز مهم‌ترین مقوله در رشد کودکان تغذیه است، افزود: اگر از دندان‌ها و دهان سالم که مبادی ورود مواد غذایی به بدن است، برخوردار نباشیم، سلامتمان تحت تأثیر قرار دارد و این مقوله‌ای است که در سراسر دنیا هزینه‌های بسیار سنگینی دارد به همین دلیل دولت‌ها حتی زیر بار هزینه‌های دندان به این راحتی نمی‌روند حتی شرکت‌های بزرگ بیمه در دنیا ممکن است درمان‌های دندان را تحت پوشش قرار دهند اما برای بیمه دندان شروط بسیاری وجود دارد که باید آن را عملی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بابیان اینکه در سال‌های اخیر به‌خصوص از سال۹۲ سیاست‌های بهداشت و سلامت از اولویت ویژه ای برخوردار شدند، درحالی‌که پیش از آن این‌گونه نبود، بیان کرد: این اهمیت بخشیدن باعث شد تا بار دیگر بحث بهداشت دهان و دندان به‌مثابه پیشگیری از بروز مشکلات این‌چنینی در کشور آغاز شود و امروز شاهد برگزاری برنامه‌های خوبی در این حوزه هستیم.

دکتر شادنوش گفت: در سال‌های اخیر با اینکه دولت می‌خواهد تحولی را در زمینه بهداشت ایجاد کند اما هزینه‌های سنگین درمان دندان نمی‌تواند بودجه دولتی را تأمین کند لذا تا قبل از سال۹۲ در مراکز بهداشتی‌مان فقط درصورتی‌که فرد می‌خواست دندانش را بکشد می‌توانستیم به او خدمات دهیم اما در سال‌های اخیر این امر با توجه به شعار دندان‌پزشکان که معتقد هستند هر دندان را تا نهایی‌ترین زمانی که می‌توان حفظ کرد باید این کار را صورت داد لذا کاری که باید کرد این است که پیشگیری را مقدم بر درمان دانست.

وی با تأکید بر اینکه ما باید از خردسالی جوری برای بهداشت دهان و دندان کارکنیم که اصلاً فرزندانمان محتاج دندانپزشکی درمانی نباشند، تصریح کرد: دو اتفاق خوب در سال‌های اخیر رخ داد که بسیار مهم است نخست مسئله وارنیش فلوراید است که بین سنین چهارتا ۱۲سال در کشور توزیع می‌شود که در سمنان نیز به همت همکاران ما در معاونت بهداشت ۱۰۰درصد محقق شده یعنی از انتهایی ترین روستاها تا شهرهای سمنان هیچ مدرسه‌ای نیست که دانش آموزان آن دو نوبت وارنیش فلوراید دریافت نکرده باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، درباره دومین اقدام سال‌های اخیر در حوزه بهداشت دهان و دندان بیان کرد: دومین کار آموزش، فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و نحوه برخورد با دندان از سنین کودکی تا نوجوانی است که در این حوزه نیز معاونت بهداشتی این دانشگاه با همراهی آموزش‌وپرورش اقدامات بسیار خوبی را صورت داده که همین جشنواره‌های ترویجی مانند دندان زیبای من و ... در زمره این برنامه‌ها است.

برگزاری جشن  
ارسال نظرات
پر بیننده ها