معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان:

لزوم جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی در لرستان

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: علت گسترش آسیب‌های اجتماعی را عدم فعالیت سازمان‌ها، ضعف فعالیت نهادها در این عرصه و عدم آگاهی مردم است و اگر به مسئله حاشیه نشینی توجه نشود گسترش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۸۹۱۶۲۳
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد تقی شاکرمی ظهر امروز در کارگروه پیش بینی و پیشگیری از بافت‌های ناکارآمد شهری استان لرستان که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد اظهارداشت: کارگروه پیشگیری از بافت‌های ناکارآمد شهری یکی  از کار گروه‌های اساسی و مهم حوزه پیشگیری از وقوع جرم است که باید از طریق آن بتوانیم کمترین حاشیه نشینی را داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری به چهار آسیب اجتماعی اولویت‌دار  اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و  امنیت اخلاقی  باید توجه ویژه شود چرا که متأسفانه این آسیب‌ها روز به روز در حال گسترش است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان علت گسترش آسیب‌های اجتماعی را عدم فعالیت سازمان‌ها، ضعف فعالیت نهادها در این عرصه و عدم آگاهی مردم دانست و عنوان کرد: اگر به  مسئله حاشیه نشینی توجه نشود گسترش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از حاشیه نشینی باید آسیب شناسی انجام شود، بیان کرد: متأسفانه روستائیان به صورت یکپارچه در حال مهاجرت هستند که این خود منجر به گسترش حاشیه نشینی در شهرها می‌شود بنابراین باید پیشگیری انجام شود تا روستاها خالی از سکنه نشوند.

شاکرمی گفت: حاشیه نشینی تنها به همان به یک حاشیه نشین برنمی‌گردد بلکه در پست این قضایا افرادی هستند که  برای مطامع خود هدایت‌گری و سکان داری می‌کنند که باید جلوی آنها گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه سلامت اداری  نقش بسیار در کاهش حاشیه‌نشینی دارد تصریح کرد: برای پیشگیری از حاشیه نشینی حدنگار باید اجرا شود در این زمینه ممکن است مطرح شود بودجه نیست در صورتی که بودجه داریم و می‌شود کار کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان اظهارداشت: با توجه به اینکه نیروی انسانی کافی جهت پیشگیری از این مسئله وجود ندارد امروز می‌توانیم نظارت الکترونیکی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت‌های الکترونیکی بیشتر و تقویت شوند، افزود: در حاشیه شهرها ممکن است در حوزه مواد مخدر به صورت باندی و ترازیتی کار شود بنابراین دستگاه‌های متولی وظیفه دارند بررسی کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

شاکرمی عنوان کرد: ما در اراضی ملی و در حوزه باغات آسیب جدی داریم به طوری که هم اکنون تصرف باغات زیاد است؛ در این عرصه امروز گریزگاه‌های قانونی نیز وجود دارد که می‌توانیم جلوی این منافذ را بگیریم.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود متولیان امر در حوزه‌های اراضی ملی و زراعی که متاسفانه مورد هجمه قرار گرفته‌اند جلوگیری به عمل آوردند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: امروز در بحث ایجاد حاشیه نشینی افرادی به صورت گروهی و باندی وارد کار می‌شوند که ما باید بتوانیم فعالیت آنها را متوقف کنیم.

وی تصریح کرد: هر جایی که بر سر یک شهر کلاه برود مسئولان آن در خواب هستند چون یا عمدی تخلف صورت گرفته است و یا اینکه آگاهی ندارند در حالی که مسئول باید ناظر باشد.

شاکرمی اظهارداشت: برخی از مسئولان استان اطاعات اراضی شهری و غیر شهری را به افرادی که حرفه‌ای هستند می‌دهند بنابراین باید اطلاعات باید در دست افراد سالم باشد.

وی افزود: اگر در یک حاشیه  یک دستگاهی راه‌اندازی می‌شود معلوم است که در یک حوزه اطلاعاتی به افراد داده شده است اما باید گفت مسئولان باید راز دار نظام باشند چون بیت المال است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان عنوان کرد:هر جایی که اراضی مورد هجمه قرار گرفته است اطلاعات آن به دست افراد داده شده است.

وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی استان مورد هجمه است، بیان کرد: بر اساس ماده 15 قانون نظام سلامت اداری و مقابله با فساد هر نهاد و سازمان مردم نهادی می‌تواند تخلفات  هر رئیس یا مسئولی را گزارش دهد و شکایت کند.

شاکرمی گفت: برای عدم گسترش حاشیه نشینی متولیان امر می توانند بسیاری از مهمانی‌ها، تابلوها و تشویق‌ها را کم کنند تا به وضعیت شهر برسند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات