حمام و بافت تاریخی خضرآباد در شهرستان اشکذر در اولویت مرمت

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر، گفت: با انعقاد تفاهم نامه با شهرداری شهر خضرآّباد عملیات مرمتی حمام وبافت تاریخی خضرآباد شروع شد.
کد خبر: ۸۸۹۱۶۴۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج اشکذر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر، "محمود ادیبان" مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر، افزود: با انعقاد تفاهم نامه با شهرداری شهر خضرآّباد عملیات مرمتی حمام وبافت تاریخی خضرآباد شروع شد.

ادیبانبافت تاریخی خضرآّباد را با آثار تاریخی همچون قلعه ،برج های تاریخی ،ساباط ها، خانه های تاریخی ، آسیاب آبی ،مسجد جامع ،حمام تاریخی و بوکن های بسیار دیدنی و با مردمانی سخت کوش و مهربان که با استفاده از آب قنات به کشاورزی و دامداری مشغول بوده و زندگی را در این منطقه کوهستانی پررونق تر ادامه می دهند بی نظیر توصیف کرد.

وی اظهار داشت: جهت حمایت از ساکنین روستا و مرمت آثار در این منطقه ، با تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی ،عملیات مرمتی حمام وبافت تاریخی با اعطای مصالح از سوی میراث فرهنگی شهرستان اشکذر واجرای عملیات مرمتی توسط شهرداری خضرآباد به صورت مشارکتی آغاز شد.

ادبیان یادآور شد: عملیات فوق با استفاده از مصالح سنتی و همگون با بافت تاریخی شامل کاهگل و آجر فرش پشت بام حمام با آجر ۲۰*۲۰ ،کاهگل بدنه ها ،استحکام بخشی وازاره چینی پای دیوارها با آجرقزاقی و کف سازی و جداره سازی بافت تاریخی با نظارت میراث فرهنگی شهرستان اشکذر انجاممی شود و کلیه مصالح در محل تخلیه شده است.


ارسال نظرات