خبرهای داغ:
به میزبانی آموزش و پرورش

برگزاری جلسه طرح امیدان بسیج دانش آموزی شاهرود+تصاویر

جلسه طرح امیدان بسیج دانش آموزی شاهرود به میزبانی اداره آموزش و پرورش شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۱۶۵۸
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جلسه طرح امیدان بسیج دانش آموزی شاهرود با حضور معاون مدیر کل و رئیس آموزش و پرورش و کمیته پشتیبانی و هماهنگی بسیج دانش آموزی شهرستان، معاون پرورشی آموزش و پرورش، مسئول نظام صالحین بسیج دانش آموزی استان، سرمربی صالحین بسیج دانش آموزی، فرماندهان حوزه های ایمان و کوثر بسیج دانش آموزی، مربیان و دست اندرکاران طرح امیدان بسیج دانش آموزی در سالن جلسات مدیریت آموزش و پرورش شاهرود برگزار شد.

در این جلسه حمید باباخانی مدیر آموزش و پرورش شاهرود در سخنانی با تشکر از مربیان و مدارس مجری طرح در سطح شهرستان با بیان اینکه در آموزش و پرورش سیستمی برخورد می شود افزود: ما ورودی از شش سالگی داریم و خروجی هجده سالگی است و در طول 12 سال خیلی مولفه ها و اجزا بر روی این وردی ها تاثیر گذار و دخیل هستند و خروجی ما در دانشگاه یا بازار کار و ازدواج خواهد بود.

وی افزود: این خروجی آنچه هست که ما تربیت کرده ایم و یکی از اجزا تربیت معلم و مدرسه و کتاب می باشد و اجزای دیگری نیز در این تربیت دخیل هستند و تربیت در مدرسه شکل نمی گیرد و خیلی جاها هستند که در تربیت تاثیرگذار هستند.

باباخانی با بیان اینکه توجه به تربیت نکته اساسی و کلیدی و دغدغه آموزش و پرورش است بیان کرد: آنچه برای شما دغدغه شده برای ما هم دغدغه است و آن تربیت می باشد و در اهداف طرح که اشاره شده امیدواریم به این اهداف برسیم که از این دغدغه ها کم شود.

مدیر آموزش و پرورش شاهرود با اشاره به اهداف 13 گانه طرح گفت: باید محتوای این اهداف را بروز کنیم و بدانیم امروز بچه های ما تحت تاثیر چه چیزهایی قرار دارند و ما باید به آنها توجه کنیم.

وی عنوان کرد: باید این طرح تداوم داشته باشد و ارتباط منطق نیز برقرار شود و ما امروز به خطراتی که سلامت بچه ها را هدف قرار داده توجه نماییم که استفاده مداوم از ابزار مختلف الکترونیکی و فضای مجازی است.

باباخانی ادامه داد: امروز افراد عینکی در مدارس رو به ازدیاد است، استفاده از ابزار روز خوب است اما نباید فراموش شود سنت هایی که ما داشته ایم و باید کمک کنیم به ترویج فرهنگ بومی و اسلامی در بین نسل نوجوان جامعه و باید مراقب باشیم در کار معلم دخالت نکنیم و هم راستای کار او کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای تعلیم و تربیت متفاوت است افزود: در دوره ابتدایی معلم الگوی رفتاری کرداری و اخلاقی دانش آموزان است و باید این الگو حفظ شود و هیمنه معلم و مدرسه باید حتماً مورد توجه و دقت قرار گیرد.

سیدمحمدرضا کریمی معاون پرورشی آموزش و پرورش نیز در سخنانی با اشاره به هماهنگی و امضاء توافق نامه در اداره کل آموزش و پرورش برای اجرای طرح امیدان امروز یاوران فردا از سوی بسیج دانش آموزی در مدارس ابتدایی اظهار کرد: هدف این طرح تربیت دینی دانش آموزان است کهبا استفاده از نیروهای برجسته و مطلع این حوزه استفاده می شود و در کنار همکاران فرهنگی ما کار اجرا می شود.

وی افزود: ما در مدارس طرح امین با همکاری حوزه علمیه را در 9 آموزشگاه و 9 روحانی متخصص کار با کودکان و نوجوانان در 4 تا 5 روز کاری در هفته انجام می دهیم.

کریمی خاطر نشان کرد: طرح مشاوره مذهبی را نیز در مدارس انجام داده ایم که بیش از 40 آموزشگاه در این طرح حضور دارند و 4 روز در هفته طلبه و روحانیون خواهر و برادر در مدارس در کنار همکاران ما به موضوع تربیتی کمک می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه بسیج هر کجا وارد شده برکات بسیار زیادی در کشور شاهد بوده ایم افزود: این برکات شامل حال مردم کشور شده است و در این طرح نگاه دوره ابتدایی است که مسائل تربیتی مهم است و اگر دانش آموزان از این مقطع عبور کنند دیر است و حتی امروز می گویند از پیش دبستانی و قبل تر از آن باید موضوع تربیت را اجرا کنیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش با بیان اینکه در آوزش و پرورش کار تربیتی در حوزه آموزش ابتدایی متمرکز است گفت: در شهرستان شاهرود هماهنگی و کار ارکان تربیتی آموزشگلاه ها بسیار عالی است اما ما دچار کمبود نیرو در این حوزه هستیم و در سالهای اخیر از نیروهایی استفاده می شود که تخصص لازم را در این حوزه ندارند.

وی هدف از طرح امیدان را پرورش دینی دانش آموزان در ابعاد مختلف بیان کرد و ادامه داد: وظیفه اصلی تربیت انسان هایی در تراز انقلاب و اسلام و نظام است که مدیریت کلان کشور را در آینده در دست خواهند گرفت و باید تلاش کنیم در تربیت و پرورش آنها تلاش کنیم.

حجت الاسلام معمارزاده مسئول نظام صالحین بسیج دانش آموزی استان سمنان نیز در این جلسه با تشکر از زحمات همه همکاران آموزش و پرورش و مدیران و مربیان شرکت کننده در طرح در سال گذشته به اعزام فرماندهان واحدهای پیشگام به اردوی مشهد مقدس از 17 تا 27 مرداد ماه اشاره کرد و افزود: در این اردو فرماندهان واحدهای پیشگام که از دانش آموزان هستند به همراه فرماندهان حوزه ها حضور دارند و در جلسات توجیهی و تخصصی شرکت می کنند.

وی با اشاره به طرح امیدان افزود: امسال 24 ساعت ضمن خدمت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که فرهنگیان شرکت کننده 12 ساعت ضمن خدمت حضوری و 12 ساعت تداوم طول دوره تحصیلی را دارند و علاوه بر این 12 ساعت ضمن خدمت نیز برای ارائه گزارش فعالیت ها در نظر گرفته شده که در مجموع 36 ساعت ضمن خدمت را شامل می شود.

معمارزاده با بیان اینکه در سال گذشته 9159 نفر تحت پوشش طرح امیدان قرار گرفتند گفت: در قالب این طرح مسابقات مختلف با موضوع حجاب و عفاف و شهدای مدافع حرم در قالب نقاشی و جشنواره های فرهنگی ورزشی برگزار و به 1200 نفر جایزه و تندیس اهدا شد.

وی ادامه داد: 72 جلسه خانواده ها در این مدارس برگزار شد که در شاهرود که 11 مدرسه تحت پوشش هستند 27 مورد جلسه خانواده برگزار شد که بسیار خوب است و امسال نیز با توجه به روال سال قبل اما با موضوعات و برنامه های متنوع تر کار اجرا خواهد شد.

مسئول نظام صالحین بسیج دانش آموزی استان با تاکید بر این نکته که ضمن خدمت به فرهنگیان فعال مورد تایید آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی اعطا خواهد شد عنوان کرد: در مدارس با توجه به نگاه ویژه سپاه به خانواده ها، در مدارس و با همکاری مدیران و مربیان صالحین امسال این مصون سازی خانواده ها مد نظر است و در کنار کار تربیتی با دانش آموزان ارتباط با خانواده ها در مدارس بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم ارتباط با خانواده ها بیشتر شود تا بتوانیم تاثیر بیشتر طرح را در دانش آموزان شاهد باشیم.

معمارزاده با بیان اینکه گام آخر طرح امیدان طرح تابستانه است گفت: امروز مراسم جشنی به مناسبت روز دختر در مسجد ابوالفضل شاهرود برگزار شد که صد نفر از دانش آموزان دختر 4 مدرسه طرح امیدان در آن حاضر بودند و این بسیار خوب است که در تابستان این تعداد دانش آموزان در طرح جذب و همکاری دارند.

وی تصریح کرد: سال جدید با نه گام در 42 مدرسه طرح امیدان در استان سمنان کار دنبال خواهد شد که 11 مدرسه در سطح شهرستان شاهرود می باشد و مدیران و مربیان در این مدارس به حمدالله پای کار هستند و در سطح استان فعالترین مدارس هستند.

حجت الاسلام مرتضوی سرمربی نظام صالحین بسیج دانش آموزی نیز در این جلسه در سخنانی با تاکید بر ماندگاری کار گفت: اثرگذاری کار بسیار مهم است و باید تلاش کنیم این اثرگذاری با برنامه ریزی هدفمند و دنباله دار محقق شود.

در این جلسه مدیران و مدربیان مدارس طرح امیدان نظرات خود را در خصوص این طرح ارائه نمودند.
در پایان این جلسه از مربیان و مدیران فعال در طرح امیدان سال تحصیلی 95-96 با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها